söndag 17 mars 2013

Det här med hästar...

Hästar alltså... Dessa läskiga djur! :S Stora, starka, farliga! De kan ju sparka och bita sönder hela mig! :S Ja sen luktar de ju inte så gott heller :P

Har fortfarande inte helt kommit över den där gången jag var med Mikaela ut i hagen och en kom och la hela huvudet över min axel.
Du får inte visa att du är rädd, då får hästen övertaget!
Ja, det var ju lätt... :S

För att inte tala om den där hästen som bet mig när jag var liten...

Igår var jag och Elis dock med Jenny och Bure upp till Gryt för att försöka fota Jennys hästar. De är av mer behaglig storlek och då är jag inte alls lika rädd. Då känner jag mig större, bara för att jag är högre. Insåg just att det faktiskt var samma ställe vi var på igår som jag blev biten på (av en annan häst dock). Kanske bra att jag inte kom ihåg det igår :)

Det var i alla fall fasligt svårt att fota :S Ville gärna få hästen skarp och bakgrunden oskarp, men det var inte så lätt med en vit häst! Sen var det ju det här med att stå still också :P

Aja, här kommer i alla fall några som inte var alltför dåliga. Elis verkar dock ha fått några riktigt bra i roliga vinklar, men han glömde sladden till datorn hemma så de får ni vänta lite på.

Sörli stod och väntade på oss (läs: lunchen) under trädet.


Rulle, Eller Hrollur som han faktiskt heter var väldigt svårfotad i snön. Vissa bilder var bara helt vita utan att man såg vad som var snö och vad som var häst.

02 hrollur

Som sagt inte så förtjust i hästar, men den här pälsen vill man ju bara ta på!


De var ju inte direkt skygga så man fick passa sig så man inte fick in en mule i motljusskyddet :)


Hellu!

06 hrollur

Misstänker att Rulle har sett på melodifestivalen och blivit inspirerad av Yohio med sitt ljusa hår och rosa toppar. Här har ni Yohästo!

07 hrollur

Mysig färg på Sörli och den enklaste att fotografera färgmässigt. Ja och han höll sig relativt still också...

08 sörli

En som inte höll sig lika still var Turbo. Han gjorde minst sagt skäl för sitt namn! Han skulle vara med överallt :D Gosiga öron har han i alla fall :)


Men att stå till så man kunde få fokus... Nja... ;)


Bara en öga! Otäckt!


En till på Sörli:

14 sörli

Trodde jag skulle få lunch när ni kom, aja, jag får väl äta annat så länge... Kan jag äta det här?!


Försökte få en bild på Turbos mule, men han ville inte stå still så skärpan hamnade helt fel -men den blev rätt charmig ändå :)

16 turbo

Mysigt med de röda stugorna vid hagen.

17 hrollur elis

Vad gör du? Kan jag hjälpa till? Är det här jag ska trycka? Har du något gott i örat?

18 elis turbo

Elis verkar vara orolig över att bli tunnhårig så han har nu börjat med comb over ;)


Synd att den här blev så oskarp :( Den var ju söt annars när Turbo "står på tå" och lutar sig fram för att tigga en puss ;)


Bure ville hemskt gärna ha med sitt fotspår på bild också... Tjusigt!? ;)


Äntligen blev det lunch!

23 sörli

Kan jag inte ens få äta ifred utan att du ska smattra med den där?



Rulle blev helt till sig när det blev mat...

25 hrollur sörli turbo

Nomnomnomnomnomn

26 sörli

Innan vi åkte vidare visade Turbo sina triks. Ligg:


Sitt:

29 turbo

Jaja, man måste ju testa sig själv (och kameran) för att veta sina begränsningar... Nu vet jag att jag behöver öva på att fota djur och experimentera mer med bländaren för att bli bra! En erfarenhet rikare!

3 kommentarer:

Rogersdottern sa...

Oh, det vårt ju jättefina bilder!!!!! Vad du är duktig!!!!! Tack och bock!

Tjoxen sa...

Aww! Snel hest vilar sig i hö't

Ass sa...

Klapa snel häst!