onsdag 13 mars 2013

Det sjunde hjulet

För att inte vara instängda hela helgen framför tv-skärmen tog vi i söndags en promenad ner till Sjötorpsbadet och discgolfbanan. De har visst även en särskriven beachvolleybollplan.

18 discgolf

Det var tre par (även om kanske inte alla kallar det par) och jag som umgicks i helgen. I vanliga fall kan sånt vara jobbigt, att man blir det där femte, eller i detta fall sjunde, hjulet. Så känns det inte alls med de här. Det beror så himla mycket på hur folk är. Enda gången jag tänkte på det var när jag tog den här bilden, då blev det så tydligt. Killarna för sig med sina discar, tjejerna frysande efter, ja och så sist jag då som gick runt för mig själv för att fota.



Fint var det i alla fall där nere. Sen kan väl taktiken att låta bryggorna ligga i över vintern diskuteras ;)

03 sjötorpsbadet

Utöver den särskrivna planen fanns det även en lekplats.



Jag kunde inte låta bli att gunga lite...



Det låg fint i alla fall som sagt.

09 lekplats

Ibland kan man undra om de ska kasta eller bara ha kafferep ;)



Men jodå, de kastar ibland ;)

14 jocke


Ibland hamnar de i busken...



Men det brukar gå bra ändå :) Det är ju bara att sätta den i kättingarna så är det klart sen ;)

22 jesper

Missar man korgen kan man hamna i vattnet. Tur det var is nu... ;)

19 discgolf

Ingen hög stolpe, men hade jag kastat hade jag säkert träffat den ändå :P

20 discgolf

Vad vore väl ett naturinlägg utan en grenbild?


Det är dumt att gå som alla andra?!



Avslutar med en negativ-bild över badet som jag tyckte blev rätt läcker.

02 sjötorpsbadet


Silverträd i solnedgång?!

Inga kommentarer: