lördag 16 mars 2013

Hit men inte längre

Var ute och rekade vägen ut till Åfjärden idag och blev förvånad över att den var plogad ända fram till vändplatsen. Trevligt! Det blir en fisketur dit imorgon!

Tog sen en chansning och åkte mot Närkesberg även fast vägen såg sämre ut... Det gick till en början bra men efter ett tag blev det för hög vall i mitten. Skulle börja backa... Då var jag fast :S


Åh, typiskt :S Bilen låg med framvagnen uppe på vallen och däcken bara grävde ner sig. Fasen!


Försökte rensa bort vallen med hjälp av isborrens skaft. Under med kottar (som på bilden ser ut som bajs :S ), grenar och grejer -men ingen framgång. Fick ringa efter Magnus. Det kändes inte bra för jag vill ju klara mig själv!


Det höll dock på att gå illa, för när han skulle vända så körde även han fast :D Gick dock relativt lätt att putta loss honom så att han kunde komma rätt och dra loss mig. Var dock rätt obehagligt att ryckas loss och sen köra/dras baklänges. 


Jaja, man måste ju testa sig själv (och bilen) för att veta sina begränsningar... Nu vet jag att min Cosby (och jag) inte klarar sånt här väglag! En erfarenhet rikare!

P.S. Ja, jag vet, jag behöver tvätta Cosby...

Inga kommentarer: