söndag 3 mars 2013

5 underbara men jobbiga mil

Åh herrejösses! Vilket lopp! :D Jag är fortfarande lycklig! :) (Detta trots att jag nyss förlorade min egna match :S )

Icke sportintresserade kanske undrar vad jag snackar om nu. Jag pratar såklart om dagens femmil på skid-VM. Jag är inget fan av masstarter eftersom det ofta blir en enda lång kompisåkning med en avgörande spurt på slutet. Idag blev det annorlunda!

Johan Olsson ryckte tidigt, för tidigt satt jag och tänkte. Det blev ett fruktansvärt jobbigt lopp i soffan. Eller i soffan, jag var inte så mycket i soffan. Jag sprang fram och tillbaka, jag stakade, jag hoppade, jag stakade lite mer, jag skrek, jag klappade och så stakade jag lite mer... Ja för när skidlöparna åker, då åker jag framför tv:n för att hjälpa till. Ja, jag vet ju att det inte hjälper... Men man vill ju ändå på något sätt hjälpa till :)

 Vilket roligt lopp det blev! Spännande, skulle han hålla?! Nej han börjar se trött ut. Fast de plockar inte in så mycket. Njo, Njej, Jo, Nej, JA, JAAAAA, JAAAA!!!!


Esse kollade på mig som om jag vore en idiot... Ja och när det gäller sport är jag nog det :D

Så skönt! Vilken kraftuppvisning! Vilken hjälte! :D

Så där vinner man en femmil i masstart med stil!!!

Dock ska jag nästa gång inte ta på mig värmebyxorna i förväg, för satan vad svettig jag var när jag drog iväg på min match :)

Inga kommentarer: