torsdag 21 mars 2013

Otäckt uppvaknande

Det var inte mitt första uppvaknande imorse som var otäckt. Det första var som vanligt, och enligt rutin gick jag upp för att gå på toaletten. Då flimmrade det för ögonen, så där som det kan bli när man reser sig ibland. Det brukar gå över rätt snabbt bara man ställer sig still, men denna gång blev det bara svart...

Gone...

Sen vaknar jag upp (har ingen aning om tid), på golvet, skakandes i hela kroppen, utropandes: Jag vet inte vad jag gör!

Ja och jag visste inte vad jag gjorde. Jag hade inte kontroll över kroppen, den bara skakade. Slutade dock med det ganska snabbt när jag "vaknade upp". Jag minns inte hur jag hamnat sittandes/halvliggandes, men jag lär ju mer ha glidit ner och inte rasat ihop totalt för Elis hade hört som ett kasande ljud. Hade väl försökt luta mig mot vägg och toalettdörren antar jag.

Otäckt...

Antar att det var blodtrycksfall. Otrevligt var det i alla fall :S Testa inte det!

Inga kommentarer: