måndag 25 mars 2013

Knappstadviken

Igår blev det en tur runt Knappstadviken. En runda på ca 5 km som tog oss 2,5 timme och innehöll 2 fikapauser :) Det går inte alltid så snabbt när man ska fota och fika :P


Några kossor såg vi dock inte till. Vi var nog några veckor för tidigt för det. 

Fåglar var det också ont om, men Elis försökte i alla fall fånga en mekanisk fågel på bild!


När man spelat 8 matcher (om än korta) på en och samma dag utan att ha tränat ordentligt under en lång period är den här synen inte så där överdrivet skoj... Det borde finnas hiss till fågeltornen! ;)


Upp kom vi i alla fall!


Räcket skyddade från vind och det blev riktigt gött i solen.


Fika fika fika! Varför äter jag inte mazariner oftare?!


Inte mycket is kvar på tornet...


Hittade nya spår av bäver! Kommer 2013 bli året jag tillslut får se en livs levande bäver i det vilda? :-O Hoppas!


Försökte smyga på fåglarna i gömslen, men var nog några veckor för tidig även för det :(


På södra sidan var det i stort sett bara lövträd och snö och is låg fortfarande kvar.


Jag tror jag måste hoppa!


Graciöst värre! Landningen blev kanske ingen 10-poängare dock... :P


 Väntade på båtbussen ett tag, men även där var vi nog för tidigt ute :(


På andra fikan skulle Elis visa mig hur man smidigare häller ur termos men jag vet inte... Jag tror allt att jag fortsätter hälla på mitt sätt :P


Såg i alla fall rester av att fåglar bott där!


Hungriga fåglar!


Norra sidan bestod mer av barrträd och där hade solen legat på. Lite grönt var det allt och det gav ett hopp om vår. 


Första turen utan jacka och vantar avklarad i alla fall :)

1 kommentar:

Michelle sa...

Mazariner är så gott! Det saknar jag verkligen! underskattade sötsaker