söndag 24 mars 2013

3 meter, men bara framåt

Cup alltså. Korp-cup. En av de mest frustrerande sakerna med korpen är domarna. De kan helt enkelt inte reglerna! Det är SÅ frustrerande! :S

Jag har väldigt svårt att inte påpeka detta... Så jag blir ju klassad som gnällig... Men seriöst! När man får svar som Nej 3 meter ifrån på frislag gäller inte åt sidan, bara framåt då blir man ju less! Så då ska de kunna stå precis bredvid och bakom då eller? Nöt!

Sen tror de att jag gnäller på hårt spel. Jag har inget alls emot hårt spel. Jag skulle väl inte vara så dum att jag spelade mot killar om jag var rädd för hårt spel?! Det är fult spel och spel som inte är regelrätt jag har ett problem med!

Suck... Jag kan säga att mitt sug på korpen nästa säsong är ganska obefintligt just nu och det är främst pga domarna.

Men cupen då! Lite trevligare om man ser till resultat :) Tvåa i gruppen med bara 3 mål mindre plus i målskillnaden från förstaplatsen. Inte vad jag trodde när jag åkte dit!

Kvarten klarade vi också av men när sen semin spelades direkt efter kvarten orkade vi inte med. Direkt efter detta spelades matchen om tredjepris. Pust! Inte heller den tog vi. Jaja, en fjärdeplats är riktigt bra av oss eftersom vi möter och vinner mot flera som spelar i högre division än oss! :) Stor plan passar oss mycket bättre än den lilla plan vi trängs på i vanliga fall.

I slutspelet delades det ut tshirts till matchens lirare, något jag fick i kvartsfinalen. Något jag tog emot med blandande känslor.


Motiveringen var nämligen att jag var tjej. Att det var kul att jag vågade vara med och stod ut med killarna. Lite nedvärderande kanske? Fast det är klart, de hade ju inte gett den om jag varit dålig! Jag ser det som en bra grej ändå, de menade det ju säkert väl och som sagt så var jag faktiskt inte så dålig :)

Inga kommentarer: