söndag 11 januari 2009

Snel bror

Jag hade (inte helt oväntat) en snäll bror så jag fick med mig massa ved hem :D Men var han tvungen att säga: "Trist med mörkerkörning hela vägen, men det är ju i alla fall ingen nederbörd!" -Right! Vad kom efter bara en timme och har hållt på nästan hela vägen? Jo -regn... 

Kim var verkligen observant idag när jag kom. Det första hon sa var: 
"Åh, har du ny frisyr?" -Mycket riktigt! Sen: 
"Vänta! Du har ny färg också" -Snacka om att hon har koll! 

Vad är det med norrmän och blinkers förövrigt? Hur svårt ska det vara att blinka när man ska svänga? Blir det för svårt för dom att göra flera saker samtidigt? Vet de inte hur den fungerar? Jäkla nötter... 

Sitter på färjan nu -satan vad det blåser! Gungade redan innan vi hade lämnat hamnen... Inget för dig Claes ;) 

Har två roliga Lisa-historier från helgen jag bara måste berätta :D 

1 -Lisa har ju något dåligt minne så man får påminna henne hela tiden om det är något hon ska komma ihåg. Så igår hade vi varit och handlat pizza och skulle gå till Jonas. Lisa skulle upp till lägenheten och hämta 3 saker och jag präntade in det i hjärnan på henne vilka 3 det var. Hon gick upp och kom faktiskt ner med alla 3 sakerna! (Bra där!) MEN då hade hon glömt pizzorna uppe i lägenheten :D :D 

2 -Lisa pratade i sömnen inatt så pass mycket att jag vaknade till och frågade: "Va?" Då svarade hon: "Jag går och äter Zlatans mat!" :D Vad fasen menade du med det Lisa?! :D 

Fy vad det gungar... Urk...

3 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

det var ett roligt blogginlägg :)

jag är imponerad av Kim!! Jag hade absolut sett det men jag är ju äldre än 4 år lixom...

sen hatar jag med de där nötterna som vägrar att blinka. jag fattar fan inte varför... tänker inte göra om fan till fasen (så som du gjorde om jävla till jäkla)

Jag gillar mina egna historier... jag måste vara ett rätt så rolig och underhållande person :D

Lisa Eriksson sa...

glömde några saker...

Du sa att det regnade.. körde du över Borås i alla fall?? :P

Sen vill jag bara påpeka att det är korttidsminnet jag har svårt med... jag kan vara jävligt långsint :-O

Ass sa...

Kom hem på dryga 6 timmar -lite tveksam om jag körde över Borås då :P

Du är helt klart underhållande Lisa :D