måndag 5 januari 2009

Brandvarnare

Imorse hände det igen: Min brandvarnare drog igång -och det är inte första gången!

Första gången var det när jag skulle "bränna av" plattorna på min nya spis. Jag brände på som bara den och det blev tossevarmt och WEWEWEWEWEWEWEW!!! :S

Andra gången var det när två hetduschare (alltså sådana där somduschar så varmt så nästan huden skållas bort) hade duschat efter varandra -då blev det så varmt så WEWEWEWEWEWEWEW...

Sen råkade jag lägga på lite väl många pinnar när jag skulle tända brasan så det blev kanske "något" varmt... WEWEWEWEWEWEWEW!!!

Så idag skulle jag testa min nya brödrost. Det är sån där vanlig skala från 0-6 så jag tänkte -ja men 2,5 blir nog bra. Resultat: Kolbitar. Jaha! Sänkte till 1,5. Resultat: Kolbitar och WEWEWEWEWEWEWEWEW!!!

Jaja, den fungerar ju i alla fall ;)

1 kommentar:

Lisa Eriksson sa...

I morse när jag duschade så fick jag ju fan skruva upp värmen ett halvt varv!! Undra vem de där hetduscharna kunde vara för ena.. :D