tisdag 20 januari 2009

Personlig tränare

Fick ett samtal idag från Elixia, stället där vi har fått träningskortet från jobbet. Hon ringde för att höra när det passade att ha en träff med min personliga tränare. "Min vaddå?" :-O svarade jag, för jag visste inte att jag hade en sån... Känner mig rätt cool ;) I alla fall så ingick visst detta så man har ett möte där man sätter upp träningsschema och sen kollar hon upp så att man sköter sig under tidens gång. Hon tyckte att jag skulle tänka lite på vad jag har för mål med min träning innan mötet, så -vad har jag för mål med min träning? Kaloriförbränning så jag kan äta choklad utan dåligt samvete!? Hmm... Tror inte jag ska säga det... :) (även om det är ganska sant :P ) 

Men nu har jag ju faktiskt chansen att få ett bra upplägg. Den ska jag ta! Så vad vill jag?

Få bättre kondis -Absolut! Den är ju i botten -men samtidigt har jag ju mina benhinneproblem så löpning är inte så aktuell. Blir väl skava på cykel antar jag...
Gå ner i vikt -Njo, men det är faktiskt inte prio 1 för mig gällande träningen
Stärka min rygg -Här har vi nog prio 1, får ju ont titt som tätt... Jobbigt faktiskt :(
Gäddhänget -Det vore ju nice att få bort faktiskt, men jag vill inte få biffarmar :S 
Annars har jag nog inga direkta önskemål... Bara lite allmän träning så man inte blir en slappis... Eller det är jag ju redan :D Så jag slutar vara en slappis då :)

Är det något jag missat? Vad bör man träna på? 

4 kommentarer:

David sa...

Annars brukar ju bättre kondis innebära att man går ner i vikt samtidigt... Lyckas du bara göra det ena blir jag grymt impad måste jag säga, haha!

Lisa Eriksson sa...

Tyvärr kan man ju inte punktbanta... Så gäddhänget för nog försvinna med i så fall övriga kilon..

Men du är fin som du är! Tycker du har en sund inställning!!!

Ass sa...

Jo, jag är mycket väl medveten om att träning som oftast i längden leder till viktnedgång. Det jag menade var att det inte var den främsta anledningen till att jag tränar.

Förövrigt: Om man nästintill slutar äta och inte tränar så får man inte bättre kondis men går ner i vikt =Man lyckas med bara det ena! :P (Det är visserligen inte sunt då :P )

Anonym sa...

Du kan ju ha som målsättning att tycka att det är roligt att träna så du går dit oftare :)

Då får kanske PT:n en lite knivigare uppgift. Iaf är det vad jag behöver, jag avskyr och träna och hade hellre hållt mig iform endast genom att korrigera maten...

...fast å andra sidan så är man inte så stark då och så flåsar man av vanliga promenader... och sån vill jag ju inte bli. Har redan blivit uppskrämd av att se en kollega motionera som inte klarade att gå ens i lagom takt utan att bli trött... hua, jag fick ju knappt röra på benen i det tempot.