måndag 25 augusti 2008

Sammanfattning

Nu ska jag försöka sammanfatta lite här så ni kan hänga med på vad som hänt! Ni är väl så nyfikna så att ni nästan går under va?!? :D

Kräftskivan (Som för min del skulle passa bättre att ha namnet Svartan) först ut då... Ja, vad ska jag säga... Hmm... Minns ju inte så där överdrivet mycket då... Bra drag, full fart, rätt in i kaklet/ner på gräset bara! Ja... Äh, jag låter bilderna tala sitt egna språk där tror jag :) De var ju flitiga på att ta kort efter jag gått hem i alla fall :)

Fredagen kan sammanfattas som: Sälning i soffa
Det där med flyttstädning och tvätt och allt duktigt jag skulle göra, det liksom funkade inte... Typiskt...

Svartan på lördagen och även här har jag lagt upp bilder. Traditionsenlig baguettfrukost med hårfärgning. Man känner sig väl aldrig så snygg som i en röd teddyväst och rosa/orange/rött hår?! Flera gamlingar som bangade i sista stund... :( Jaja, vissa har det, andra inte :P
Svårt att sammanfatta en Svarta men det är galet skoj! Med betoning på galet kanske... Kul att träffa gamla bekanta (åh vad det ordet låter vuxet... och vuxet, det passar inte alls Svartan) och att dessutom få höra att de följer ens blogg, det är lite bonus :)
Men vad har vi då lärt oss detta år på Svartan?
-Det tar tid att gå från Ryd till Kårallen... Man behöver många drickespauser!
-Rulla inte nedför branta backar! Farligt!
-Rulla nedför branta backar! Roligt!!!
-The Ballad är världens bästa låt (även i Slovenien)
-Allsång är otroligt roligt!
-Det är en fördel att vara ohårig när man har med gips att göra!
Det får räcka där... men jag hade riktigt skoj :D Kanske var det inte sista året i år ändå...

Söndagen då... Jag hade ju inte så mycket val... Det var bara att börja flyttstäda... Ja eller ska jag vara helt ärlig så växlades det ganska bra med städning och os :) Sen den "lilla" åkturen till Larvik efter det då... Ja ni förstår väl att jag jublade hela dagen! :P Stensov på färjan och låg och dreglade på axeln -charmigt!

Om jag då ska sammanfatta min semester så har jag som person haft det jäkligt bra! Barcelona, Hjortkvarn, Linköping, Liseberg... Synd bara att jag låg sjuk när vår roadtrip skulle gått. :( Så om man ser från min mages perspektiv så har det varit den värsta semestern någonsin! :S Salmonella, nej, aldrig mer... och man kanske inte ska överdriva alkoholkonsumtionen hur många dagar i rad som helst heller... Just nu har jag inte ens aptit på choklad!!! Då är det illa...

OS måste jag ju också sammanfatta! Som svensk är man ju lite besviken, det får jag ju faktiskt erkänna... Men OS är ju OS! Jag gillar det verkligen! Inte så långt kvar till vinter-OS nu! Men även där lär ju norrbaggarna slå oss... Suck... :S

Tillbaka på jobbet idag -Helt okej! Trött då efter förra veckans bedrifter men det kändes bra att vara tillbaka. Lite vila nu innan morgondagen... Måste försöka vara lite duktig med lägenhetsjakt, städning, tvätt och annat lagom upphetsande :S

Har förövrigt sålt min hallmöbel+spegel nu också till hon som ska ta över min lägenhet. Hon ville köpa fler möbler också... Får se hur det blir, har ju ingen aning om hur stor lägenhet jag får tag i här, kanske får ont om plats :S

Aja, det var allt det... Eller nej: Missa inte den här bloggen, tror den kommer generera mycket skratt denna säsong -Linköpings bästa innebandydamer!

Inga kommentarer: