fredag 15 augusti 2008

Liseberg

Linus har satt press på mig: "att du inte har bloggat om Liseberg än... du får till efter fredagsfikat på dig"... Gaaah!!! Hur ska jag hinna?!? :S Aja, bättre sent än aldrig?! :)

Natten till igår präglades av alarm. Fanns ju så mycket man ville se på OS samtidigt som man verkligen behövde sova. Men det var alarm 4:05, 4:45, 5:25 och sen vid 7:10 för att gå upp på riktigt. Kanske inte den bästa uppladdningen inför en heldag på Liseberg men tänk att inte se sakerna live :P Det går ju bara inte... :D

I regn begav vi oss sedan mot västkusten och självklart öste det ner i Borås... Där kommer jag ALDRIG bosätta mig!!! När vi kom fram till Götlaborg så slutade det dock regna och vi beslutade oss för att köra utan regnkläder och jackor och faktiskt så regnade det inte mer på hela dagen, perfekt! Längsta kön var nog på 20 minuter så vi hann åka massvis :D För en gångs skull sprang vi inte till första karusellen (har vi blivit gamla?) men tempot får nog ses som ganska högt för att vara gång i alla fall :)

Min topp 5:
1 Balder -Höjd, Fart, Brant, Gupp, Skrik, Längd, Korttagning -Vad mer kan man begära?
2 Uppswinget -Speciell känsla att vara nästan upp och ner och se marken under sig... GAAAAAH!!!! Gärna tre gånger på rad också :) Tror jag lämnade lite röst kvar i karusellen...
3 Höjdskräcken -Vad nu? Hon är ju höjdrädd som bara den -kanske ni tänker nu. Men det är ju just det som gör den bra. Halvpaniken som ändå är skön på något sätt...
4 Kålorado (eller hur stavas den?) -Mest för alla sköna kommentarer som uppkom i år :D (Man borde varit där)
5 Burger King -Man måste ju äta också :)

Botten:
Spinrock som annars är min givna etta var avstängd :( Buuhuu!!!

Svaren på alla frågorna då:

Ingen anka... :( Ja, och hur vi såg ut på bilderna lämnar vi åt fantasin... Men vi skrattade efteråt kan jag ju avslöja :)

Men ja: Palle var trött i år med
(den här bilden kommer hon bli jätteglad för :S )


Självklart vann vi lite godis i år med, men ingen kexchoklad :(


Tack för en helkul dag!!! :D Vi kör nästa år igen väl?! :)

Annars då? Trött, less och irriterad. På topp med andra ord ;) Men men, bara att skita i allt jobbigt ett tag och ha ruuuligt istället! Idag ska jag hänga med Lisa :) Innebandyklubbsinköp, OS-tittande och tacos står på dagsplanen. Ja och sen imorgon är det ju faktiskt kubben!!! :D :D Laddad!!! Som Jocke sa nyss "Min mage säger mig att det blir seger i år! I år alltså... För första året någonsin kommer vi inte tillhöra favoriterna, så vi kommer kunna slå lite från underläge och då blir vi farliga kan jag lova!" :D

9 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

det var sååååååååååå skoj igår!! Mycket skratt där :)

Jag har för övrigt två kilo godis i bilen som vi får göra upp om :D

Michelle sa...

men det var ju en super duper stor och god mjölkchoklad! :D mmm...Marabou.
Och vinsten den har ni i småtårna, Den kommer att växa sej och dra sej igenom hela kroppen. och just nu så sitter den i magen på Jocke! Och i år så har ni en fanclub! En skaplig sådan eftersom att den består av minst mej och Ida Karlsson:D

Ass sa...

Heter hon dessutom Karlsson -Det är ju underbart :D

Jonas sa...

Det låter som att ni hade det super! *surt sa räven* ;)


Skämt åsido så är jag mest fundersam över vilken innebandyklubb du ska köpa...?

Ass sa...

Jonas -Det är faktiskt Lisa som ska inhandla, så du slipper låna ut din :)

Anonym sa...

tack för den bilden ass!!! Jag ser ju ut som en fet kossa!! Ska inte äta en chokladbit!! ;)

Jonas sa...

Jag har ingen innebandyklubb...?


:P

Ska sluta nu, antingen så vill du inte förstå eller också så tycker du att jag är dryg som ens påpekar något... ;)

Lisa Eriksson sa...

Vilken klubb blev det Astrid? Får jag och min innebandyklubba spela i den?

Ass sa...

Jag behöver nya vänner... Snälla vänner... :@