torsdag 24 mars 2011

Våfflor

Det finns ju alla möjliga "ätdagar": Kanelbullens dag, Semeldagen, Negerbollens dag (även om den kanske inte slagit rot än) men så finns även morgondagen: Våffeldagen! Den ställer till det för mig!

De andra är ju mer fika, något man äter utöver maten, men våfflor äter i alla fall jag som mat och inte som efterrätt. Vad är problemet då? Det är väl bara att jag äter våfflor då?!? Njo... Men... Imorgon är det ju fredag... Då äter man ju tacos ;) Det vet väl alla?!? :P

Lösningen blir i alla fall att jag fuskade och bytte ut pannkakstorsdag mot våffeltorsdag så har jag rester med mig till lunchen imorgon och får både våfflor och tacos på samma dag -Success!!! ;)

Kan väl inte påstå att mitt våffeljärn är överdrivet använt... Tror enbart det är en gång och jag har i vart fall aldrig gjort egen smet utan köpt sån där fuskmix. Nu skulle jag i alla fall slå på stort och göra eget!

Får väl dock erkänna att jag inte är så bra på att följa recept alla gånger...
"Låt svalna" -Vaddå?!? Ska jag behöva vänta?!? Skulle inte tro det...
"Iskallt vatten" -Hmm, det borde väl bli iskallt om det står i frysen 5 minuter? Jadå! :P

Mycket stolt lyckades jag ändå tillverka en hög med ätbara våfflor :)


Dags att återgå till hockeyn nu... Nervöst... AIK ska ju inte ha en chans... Men ändå nervöst...

Vill bara berätta att Esse faktiskt lagt sig frivilligt i bädden nu! Visserligen efter att jag lagt godis där... Men ändå ;) Framsteg! Låg säkert en timme!


Nu kör vi FBK!!!

3 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Esse ser ut att ha det bra :)

Våfflorna var ätbara sa du - men var det GODA?

Ass sa...

Hehe, jadå det var de faktiskt! :) Men inte som mammas då... ... ... :(

Kristina sa...

En sån därbädd som Esse har vill jag ha till mig själv... ser vrmt och ombonat ut:-)