lördag 5 mars 2011

Lillebror

Alla (som känner mig) vet att jag avskyr Zlatan. Jag uppskattar inte alls hans sätt och självgoda kommentarer. Självklart är en del fyndiga -det säger jag inte emot, och ja han är ju inte dålig... MEN jag tål honom inte -jag unnar honom INGENTING! Njuter när han får kritik... Jag är ond...

Zlatte går ju mest och fixar håret...
Varför måste han vara i Milan?!? :(
Precis samma känslor har jag för Northug (kanske inte så överraskande). Ja och jag får väl erkänna att jag gillade griskommentaren på svt :) Jag unnar honom ingenting -jag önskar också att han hade ramlat! Hur kul hade det inte varit om han trillat över mållinjen -med foten fortfarande bakom så att han inte gått i mål :D

Nöffefejs
Nu är det dock inte detta som stör mig mest med detta skid-VM utan det är alla dessa ofantligt självgoda norrmän med lillebrorkomplex. De har det ALLIHOPA! Det är helt sjukt! Jag avskyr när sådana som egentligen inte bryr sig om sport ska komma och kommentera något om det för att provocera och mysa över lillebrorsvinsten. Ja men grattis som fan då... Men då ska de ju kunna ta kommentarer tillbaka! Men om man säger något sånt så får man: "Jag är inte så insatt, bryr mig inget om sport" tillbaka...
DÅ SKA DU FAN HÅLLA KÄFTEN NÄR NI VINNER OCKSÅ!!!

Jag blir så upprörd....

Nu blir jag ju även irriterad på svenskar som försöker tycka till om svenskarnas insatser utan att själva vara insatta i ämnet eller ha koll på motstånd och hur stora framgångarna är...

Snart hockeyslutspel också och då blir det här än mer påtagande. Sådana som aldrig sett en hockeymatch i hela sitt liv men som ändå fått för sig att hålla på ett lag -högst troligt för att de bara bor i den staden, kommer att komma med kommentarer enbart för att de läst ett resultat i tidningen. Det är ungefär den max-IQ-nivå som de ligger på förövrigt...
"Höhöhö, bra match igår, höhöhö"
Men när man kommer med faktiska motargument och matchanalyser och annan fakta (som de högst troligt inte förstår sig på för att de är hockeyinkompetenta och saknar logiskt tänkande som att 8 guld är fler än både 6, 5, 4 och definitivt fler än 0!!!) då får man kommentarer som "Äh, jag är inte så brydd i hockey!"
STARTA DÅ INTE EN SÅN KONVERSATION!!!

GAAAAAAH!!!

Om jag var kille skulle jag ha denna :)
Nu ska jag "lugna ner mig" med vinterstudion...

Om det går...

Tur att jag är perfekt och kan allt! ;)

Inga kommentarer: