måndag 21 mars 2011

Knubbelige häschen

Som sagt så hade jag Berra och Karina på besök i helgen. De trillade in på fredagseftermiddagen och strosade runt på stan i väntan på att jag skulle sluta jobba. Jag mötte upp och vi tog en sväng i några sportbutiker innan det blev att inhandla tacos -det var ju ändå fredag ;) Tyvärr var vi inte de enda som fått för oss att handla mat efter jobbet -note to self: Aldrig mer handla mat på stan direkt efter jobbet en fredag! 

Sen begav vi oss hem till mig för soffhäng med sällskap av både Morgan och andra godsaker :)


Fick fina presenter :) Iskuber, ett dryckesspel, en ring som är en öppnare samt en inramning av denna egobild:


Efter att ha suttit och skrålat till så ska det låta och inse att alla mina drömmar var krossade ;) så kom det ytterligare en present: Nu skulle det pysslas!! Ett kitt för att göra knubbiga kaniner! Haha, så udda men ändå så roligt :) 


Jag har lagt upp en guide till hur man gör här ;) och här har ni mitt resultat:


Inte alltför illa va?!? Men nja... Scarfen kanske mer ser ut som ett misslyckat självmordsförsök... :S Ja och på min första (den lila) hade jag inte helt förstått hur armarna skulle sitta så det blev visst som G kallade det: En msngubbe med ett misslyckat boobjob :P

Kvällen fortsatte vi sedan med att förgylla min granne Ulrik och hans pojkvän Urbans kväll med att sjunga singstar ;) Roligast var Karinas kommentar 
-Det är så jäkla jobbigt att försöka kolla både på texten där nere och på hur jag ligger i tonläget. 
-Men du har ju texten precis ovanför din tonrad också!
-Jaaahaaaaaaaa...
:D
Men det skulle jag inte berättat... För sen slog hon mig... Fasen ;) 

Avslutade kvällen med alltför röriga kortspel -eller så var det den sena timmen som rörde till det :P

Lördagen bjöd på strålande solsken så en promenad tyckte vi var på sin plats. Gjorde premiär runt gubbholmen och jadå -trots att vi var där innan lunch så var stammisarna redan där med bolagspåsen ;) 

Eftermiddagen lämnade vi inte sofforna mer än för att gå och hämta pizza -lagom ;) Sport sport sport!!! Några reflektioner dock:
Är det verkligen så att de som är födda på första halvan av året oftare är bättre?! 
Varför står det på tv.nu att damerna tävlar i skidor och herrarna i längdskidor?!? Hmm... Borde vara samma kan man tycka...
Hur gammal är egentligen Ulfbåge?! 

Vi hade ett projekt att få Esse att ligga i kattbädden men det blev inte många sekunder trots mutning med godis... Märkligt förövrigt hur social han har blivit jämfört med tidigare... Sist de var på besök gömde han sig under sängen mest hela tiden :S 

Många skratt i alla fall :) Trevligt med besök! Mer besök åt mig tack! :) Ja och det blir mer redan till helgen! :) Tobbe kommer för att se AIK förnedras i hockeyhallen och Magnus, Maria och Banton kommer också för att vara med och tracka Tobbe :P (Blir jobbigt om de förlorar... :S ) Kanske kanske även Linus och Sara stannar en sväng på sin Grumstur. Får se :) 

6 kommentarer:

Lollo sa...

Låter som Du haft en riktigt Lyckad Helg!

Ass sa...

Mycket trevligt :)

Lisa Eriksson sa...

Blev glad av att läsa detta inlägg, låter hur mysigt som helst!

Ass sa...

:)

Sara sa...

Det ska vi nog försöka hinna med :)

Ass sa...

Låter bra :)