söndag 6 mars 2011

Flårballerapport

Har inte blivit så mycket prat om innebandy på senaste tiden och det har främst berott på att jag faktiskt inte tränat och bara varit med på några av matcherna med a-laget. Orken har inte funnits och temperaturen i kroppen har inte varit okej. Tyvärr :(

Sen har inte resultaten vi presterat varit de man kanske vill nämna... Tyvärr :(

Efter jul och nyår har det gått otroligt dåligt. Eller det är inte spelet som varit så dåligt som vi haft dålig utdelning. Fint rull men utan spets. Ett självförtroende i en ond spiral... Frustrerande! Nu har vi pga detta istället för att vara i toppstriden, där vi var innan uppehållet, hamnat i bottenstriden. Ohett!

Har bara gamla profilbilder att bjuda på. Tyvärr ;)
Igår var det dags för näst sista matchen för säsongen och jag började pga min obefintliga träningsnärvaro de senaste två veckorna (förståeligt) på bänken. Vi började dock tämligen uselt och släppte in flera mål. Åh vad jag avskyr att sitta på bänken då! Försökte skaka om i formationerna, gick ner på folk och jag fick chansen att komma in. Då vill man ju så ofantligt gärna vara bra! Visa att tränarna gjort rätt i att man får komma in men -njaaa... Det var svårt... Spelstilen vi mötte passar oss inte alls och vi springer bort oss igen och igen och igen... Återigen en frustrerande sits... Jag spelade dock plus minus noll så inte helt bedrövligt ändå ;)

Vi behövde poäng för att inför sista omgången själva säkra spel i div 2 nästa säsong -något som i början av säsongen kändes som en självklarhet -men ingen poäng fick vi med oss... En riktigt bedrövlig skitmatch... Inte så man vill spela... Att ha en måste match i sista omgången mot den klara seriesegraren är inte direkt det man vill ha... :S

Nu har jag dock suttit och uppdaterat denna sidan sjuttiotolvtusen gånger de senaste två timmarna. Förlust för Skoghall skulle nämligen betyda att de omöjligt kan komma ikapp oss. Sjöstad rusade ifrån i början av matchen och tog ledningen med 5-0. Gött! Men sen började de streta emot och pulsen ökade i min sportsoffa... Matchen slutar dock 6-3 och vi är därmed klara för div 2 nästa säsong -SKÖNT!!!

Nu ska vi avsluta säsongen med stil i alla fall och piska upp serievinnarna i sista matchen och visa vad vi faktiskt kan! Det är i alla fall min önskan... Ja och jag tvekar inte på att vi faktiskt kan det!

Eller jag har faktiskt en önskan till... Att det där jag/vi hoppades på i början av säsongen ska slå in: Få spela med Camilla igen! Ja, alltså, vi spelar ju i samma lag, men vi har aldrig fått vara i samma line... Nu har ju det att vi båda hamnat på centerposition ställt till det, men jag hoppas än! :)

Tommy, Ia, Larsa, Jinn, Malm, Becca, Sofie, G, Rolle
Palle, Jag, Fia, Carro, Camilla
Johanna
Alla "några få" år yngre ;)

Inga kommentarer: