torsdag 10 mars 2011

Tippning

På lördag är det dags! Melodifestival! :) Ja och det betyder ju tippning såklart! :) Har faktiskt redan börjat få in tippningar -kul!

Satte ihop en spotifylista med alla låtarna ni kan komma till här (i startordning).

Vinnaren 2009
Toppe tog priset för två år sen och förra året var det Jesper som tog förstaplatsen -ska det bli en tjej i år?

Vinnaren 2010
Även i år kan man vinna ett finfint pris ;)
Man är välkommen på besök här i Karlstad där mat, husrum och åkband ingår!
Åkband är för den som inte är insatt = fri bar
Maxtid för besöket är en helg ;)
Priset kan hämtas ut fram till nästa års final.
Vid minderårig vinnare omvandlas åkbandet till ett alternativt pris.

Tävlingen går ut på att man tippar placering för alla 10 låtarna.
Rätt placering ger 3 poäng
En placering ifrån ger 2 poäng
Två placeringar ifrån ger 1 poäng
Längre bort ger 0 poäng
Flest poäng vinner!
Vid ett eventuellt likaläge så kommer jag nog på något bra :)

Så nu är det bara att skicka in en lista till mig på valfritt sätt :) Spelstopp/ändringsstopp 10 minuter efter sista låten är spelad.

Två listor från mig. En önsketippning och sen även så som jag tror att det blir.

Önskelista:
1 Eric Saade - Popular
(Ingen har väl missat min kärlek till Saade? ;) Han hade kunnat ha en usel låt och ändå ligga högt på min lista!)
2 Swingfly - Me and my drum
(Ingen favorit först i början... Men den har växt och växer än...)
3 Sara Varga - Spring för livet
(Inte den text jag blir munter av direkt... Ja och inte vill jag skicka iväg den till stora finalen... Men jag gillar att lyssna på den och texten är ju ändå bra!)
4 Danny Saucedo - In the Club
(Synd att rappen mitt i förstör... Ja och sen gillade jag honom bättre odeffad!)
5 Brolle - 7 days and 7 nights
(Han har sån glädje på scenen :) Synd att låten är sådär... Annars vore han en favorit!)
6 The Playtones - The King
(Kommer man från landet gillar man väl sånt här? ;) )
7 The Moniker - Oh my god
(Slipper jag se honom är den bättre)
8 Sanna Nielsen - I'm in love
(Kul att hon kör mer tempo, men det räcker inte med det här motståndet...)
9 Nicke Borg - Leaving home
(Jag kommer inte ens ihåg hur den går -den fastnar inte alls...)
10 Linda Bengtzing - E det fel på mej
(USCH!!! JA det är fel på dig! Du är hemsk! Du borde inte gått vidare!!! Vi har hört den förut...)

Så här går det:
1 Eric Saade - Popular
2 Danny Saucedo - In the Club
3 Swingfly - Me and my drum
4 Sara Varga - Spring för livet
5 Nicke Borg - Leaving home
6 The Moniker - Oh my god
7 Linda Bengtzing - E det fel på mej
8 Sanna Nielsen - I'm in love
9 Brolle - 7 days and 7 nights
10 The Playtones - The King

8 kommentarer:

Anna D sa...

Ehh, har för mig jag var med i den här eminenta tävlingen förra året och då hade jag nog inte hört en låt. Kom inte sist tror jag. Har nog bara hört 4-5 låtar av årets. Återkommer när jag kollat upp låtarna mer så ska vi se till att det blir tjej som vinner. Yeeaah!!!

Ass sa...

Du kan ju i alla fall sikta på en bättre placering än sist :D

Jag la upp en spotifyplaylist också så alla kan lyssna in sig :)

Anonym sa...

Du har sååå fel! Danny vinner såklart och rappen är ju bra! Men du har jäkligt rätt i Linda Bengtzing...Linda B, verkligen, verkligen Linda med stor B

/Nettan

Ass sa...

Hehe -Du får bevisa att jag är en sämre tippare och lämna in en hel lista :)

Sockertussen sa...

Hej =)
Jag har en tävling på min sida som jag tänkte tipsa dig om =)
Kom gärna o var med ;)
/Nellie

Zäta sa...

det är nog tur att jag inte är så bra på att tippa för det där åkbandet har ju inte jag så stor nytta av just nu och fram till nästa melodifestival :-)

Ass sa...

Man kan ansöka om dispens att få byta ut sitt pris ;) Kanske du inte är direkt i behov av övernattning heller... :P

Ass sa...

Fast sen får man ju beräkna att matkostnaden blir större om du vinner! Inte bara du som ska bli mätt ju! Draken måste ju också ha sitt :)