tisdag 24 augusti 2010

Val

Jag är ju tämligen ointresserad av politik -ja faktiskt helt ointresserad! Dessutom är de engagerade ofta så fanatiska att det knappt går att prata med dom... De är blinda för allt annat än vad de själv tycker och en del av vad de tycker är riktigt korkat -sånt orkar jag inte med!

Men jag har ändå gjort ett försök att göra "undersökningar" för att se vad jag "bör" rösta på. Inte helt oväntat så blev de blå staplarna högst, men något som var oroväckande var att sverigedemokraterna kom högt -Usch, är jag en sån person?!?

Men till mitt försvar var frågorna ofta lite lustiga: "Tycker du att invandrare berikar vårt land med sin kultur?" Nej det tycker jag faktiskt inte -för jag är inte fascinerad av deras kultur eller tycker det är intressant. Jag tycker om midsommarstång, köttbullar och du gamla du fria. Det duger gott åt mig. Men de får väl göra vad de vill -så länge de följer våra lagar då :) Jag bryr mig inte...

Usch, känner mig verkligen så "obrydd" i valtider. Inget engagerar mig... Antar att man borde bry sig...

Jag har i alla fall röstat idag! Duktigt!

Inga kommentarer: