onsdag 18 augusti 2010

Lätt att glömma

Det är förvånande hur snabbt man glömmer saker, eller inte tänker på saker...

Som nu efter semestern då jag ska logga in på sidan som jag i vanliga fall loggar in på flera gånger om dagen: Ehhhh, vad var det nu igen?!?

Får en uppgift på jobbet som jag gjort hur många gånger som helst innan: Ehhh... Jaha... Hur gör jag det?!? Måste verkligen tänka till...

Eller när jag på väg hem från jobbet tänker: Varför åker jag inte den här vägen istället -det måste ju gå snabbare! Så kommer jag till den där korsningen där det så gott som alltid blir kö och svårt att komma ut pga en vänstersväng -DÅ kommer jag ihåg varför jag inte ska åka där...

Glömmer man verkligen så mycket på en månad? Eller är jag bara lite tankspridd?

Sen är det vissa saker jag inte glömt -som hur skönt det är att sova eftermiddag :) Blev några timmar idag: Mmmmm :)

4 kommentarer:

Lollo sa...

Jag tror det handlar om att man förtränger ;)

Jag håller med Dig! Det är riktigt skönt att sova eftermiddag!

sv: Du skulle gärna få vara min granne :) Hade varit mysigt att haft dig på besök titt som tätt!

Ass sa...

Visst vore det :) Dock vore det nog inte bra för mig att vara din granne med tanke på allt gott du bakar :P

Lisa Eriksson sa...

Den korsningen ska man fasen undvika :)

Ass sa...

Haha, ja just :D Det var inte så långt ifrån då nej :)