måndag 23 augusti 2010

Kräftskiva - Norwegian style

Om det inte vore för att jag gillar fest och sociala sammankomster så skulle jag inte gå på kräftskiva. Jag menar: Vem vill äta kräftor?!? Ja och snaps... Ja, det smakar ju inte bara bra...

Nu var det i alla fall dags i lördags, och det är ju vissa saker som ska/bör vara på en riktig kräftskiva:
Kräftor
Kräfthattar
Kräfthaklappar
Snaps
Sån där kräftmåne med glatt ansikte

Problemet nu var ju att vi var i Norge och de har inte kräftskivor i sin tradition så det är svårt att få tag på saker :( Vi fick istället ta och improvisera och köra kräftskiva på norskt sätt!

Kräfthattarna blev Prinsesskronor
Haklapparna var slut på McD så det fick bli Nalle Puh servetter
Månen gjordes för hand av en tidning


Fler bilder från kvällen finns här.

Men åter till dessa kräftor. Så här ser jag på kräftätning:
Först bryter man av rumpan -för att mötas av en sörja som ser ut att ha kommit direkt från en barnrumpa med diarre...
Blir man inte avskräckt då så ska man avlägsna bajssträngen och äta det som är kvar... Urk...
Sen sugs kroppen av... Sörpel...
Sen ska det bitas i klorna och en vidrig sörja sprider sig i munnen :S
Massa äckligt jobb för minimalt med kött!

Jag åt i alla fall en -bara för att jag lovat... Men det var vidigt... Ja och jag grät lite...

Usch, här sitter de snuskona! Slurpandes... Men med fina "hattar" :)


Snapsen gled i alla fall ner och vi började komma i form. Vegard kom dock i så bra form att han tappade bort sig själv utanför huset och la sig för att sova mellan en vägg och en släpkärra :D

Lina och jag gjorde stan med våra kronor som visade sig vara ett lyckat raggningsknep. Folk var mycket mer pratsamma och ville gratulera på födelsedagen :)
"Fyller du 22 eller?"
"Jadå" svarade jag :) och firade min födelsedag ordentligt!

Hamnade efter en promenad uppför en enorm backe på en märklig efterfest hemma hos polisaspiranter ihop med narkomaner på permission :S
Inget tv-spel hade de... Vad gör man då på efterfest?! Det var bara att bege sig hemåt igen :P

Inga kommentarer: