måndag 23 augusti 2010

Fiskelycka

Som jag tidigare har nämnt så har det hänt något med folket här -översociala har de gått och blivit! Lycklig över det så säger jag ju inte nej nu när det väl föreslås saker.

Planen att börja packa och fixa praktiska saker ikväll sköts upp när jag fick ett erbjudande att följa med och fiska! Ja, nu är jag ju inte ens så förtjust i att fiska, men jag sitter gärna med och pratar strunt :)


Det visade sig dock att jag är en fiskeguru! Jag fick fisk utan att göra ett kast! :-O
Efter ett tag behövde nämligen Tobbe utföra naturbehov och bad mig hålla i spöt medan han gick iväg.
"Ja okej då" svarade jag lite motvilligt, "men jag vill inte ha någon fisk!"
Dröjde inte många sekunder innan flötet försvann och jag hade fått napp :S De andra hade mer glada tillrop när de fick fisk medan jag skriker ut: "Jag vill inte ha fisk!!!" :)


Ett stycke horngädda på ca 700 gram blev det. Lite kul ändå att få fisk :) Ihop drog vi nog upp 14 stycken ikväll -men nog är det rätt äckligt att att rensa och ta hand om dom... :S

1 kommentar:

Lisa Eriksson sa...

Ser ju ut som det blev en lyckad kväll :)