torsdag 12 augusti 2010

Kubbövning

Dag: 28
Plats: Hjortkvarn
Antal mil: 325

Övning ger färdighet heter det ju, så idag har jag övat mig i kubb inför helgens turnering. Blev mycket skratt och härj med Magnus, Anton och mamma :) Inte så lätt att försöka kasta dock samtidigt som någon går och gör riktigt dålig moonwalk bakom kubben man siktar på :P

Stackars mor åkte dock på knäna två gånger när hon försökte kasta ner kungen genom att stå "upp och ner" och kasta mellan benen (som man ju SKA göra för att vinna) :S Lura tanten att stå på huvudet... Kanske får tumma lite på den regeln nästa gång hon är med...

Mamma kläckte även den roligaste kommentaren när hon helt seriöst säger: Akta fönstret!!! när jag ska kasta... Hur dålig tror hon att jag är?!? (Fönstret är alltså vid Magnus huvud på bilden) Så illa kastar jag inte att jag träffar en meter bakom kubben och två meter upp!!!

Annars har jag mest drönat idag... Legat och sovit ute i solen... Läst lite...

Jo, jag har varit lite duktig! Har lagt upp min bil på "norska blocket" så nu är det bara att vänta in en köpare... Hoppas det går bra... och snabbt...


Nej men annars så laddar jag bara för en höjdaravslutning på semestern :) Kalas imorgon hos Anna, som jag tror kan bli en riktig höjdare, följt av kubbturnering + festival inklusive tältning på lördag... Det kan bara bli bra :)

5 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Klä dig varmt i helgen om du ska tälta :)

Ass sa...

Får bli onepiece! :) Men det verkar som att det inte ska bli regn nu i alla fall -lite bättre :)

Mimmi sa...

När Jesper var på besök i Harge och vi kastade lite kubb, han , jag , Mikaela och Michell så kastade jag riktigt dåligt en eller två gånger, flera meter både bakom och över kubben jag skulle träffa. Då fick jag minsann höra '' Du är väl inte släkt med Astrid eller? '' Haha. :D

Lollo sa...

Hahahhaha! Klockren kommentar av viola!

Ass sa...

Baaaaah, jag kanske kastar lite höga ballongkast ibland -men aldrig så långa :P

Men mamma litade helt klart inte på mig :P