söndag 26 juli 2009

Muckar du?

Dag: 7
Antal mil: 168
Plats: Örebro

Satt ute hos bror och surrade ihop med honom, kvällens chaufför Robin och hans sidekick Pierre. Men det är inte här kvällens "höjdpunkter" utspelar sig utan det är sen i Örebro. För det första så var det riktigt skoj ute! Jag ska nog fortsätta gå på 30+ ställen -gött att vara lammkött :D Fast det var ju även kul ute i onsdags på ungdomshaket... Mrs Robinson...

Kul UTE både onsdag och fredag -vad är detta?!? :)

Men det dumma kommer ju sen när vi ska hem. Vi går upp i tid till taxikön. Det är nämligen sån taxi som kommunen fixar till alla "lantisar" så att vi kan komma hem. Man betalar 60 kr per person och kommer då till Hallsberg/Östansjö/Sköllersta/Hjortkvarn eller vart man då ska. Det kommer för få taxibilar så vi pratar med chafförerna och de ska skicka fler bilar.

Vi väntar...

Väntar...

Det kommer en taxi men han vägrar åka någon annanstans än till Kumla -trots att det bara står kvar folk som ska till Sköllersta och Hjortkvarn... Suck...

Det kommer en annan, men han väljer att istället ta en körning i Örebro. Då väljer Magnus att säga några kanske inte helt genomtänkta ord till han som "snor" vår taxi. Då ska han flyga på och slå ner Magnus. Jag springer emellan och drar isär dom. Får stå och putta bort honom några minuter samtidigt som Magnus står bakom mig och gör fula miner mot honom och retar upp honom ännu mer... :D Tack för den ;) Får i alla fall in honom i taxin efter ett "då måste du slå mig först och du slår väl inte tjejer?!?" :) (Skitskraj när jag sa det... men jag överlevde :) )

Ringer och klagar... De säger att vi inte varit där i tid :-O Det enda de kan skicka är taxibilar till "normal taxa"... Massa tjafs men tillslut får vi ju ta det, vi måste ju hem liksom... 981 kronor kostar det till Hjortkvarn... Hurra... :S Imorgon ska det ringas samtal och klaga...

I taxin hem ska min smidiga bror ragga på den gifta kvinnan som åker med oss... Men med kommentarer så som:
-Hur gammal är du?
-Jag är 36...
-VA? Jag var säker på att du var minst 42!!!
Då får man inga ragg ;)

Inga kommentarer: