torsdag 2 juli 2009

Dricka

Samtal med mor

Astrid:
Jag måste åka och handla dricka till kvällen på lördag också
Mor:
Men jag har dricka!!! Läsk, lightläsk, saft, lightsaft, kaffe, te, juice... Du får ta vad du vill!
Astrid:
Det var inte riktigt sån dricka jag tänkte på då...

Mamma är inte så förtjust i att jag dricker alkohol, eller inte att någon gör det... "Det är ölen som förstår" är ett av hennes berömda citat...

Men sen förvånade hon mig faktiskt: Jag har glögg också kvar från i julas...

Men den var alkoholfri visade det sig :)

Hon är söt min mor :)

Jesper har lurat mig att tro att jag har en sovplats i helgen... Nu säger han att det bara får plats 2 i hans tält -och vi är fyra... Så nu får jag tvinga upp min bror på vinden och hämta ner mitt tält :S Stackarn! Men jag tror inte jag klarar av att få ner den där tunga väskan... Om jag ens skulle få loss den bland all min skit på vinden...

Regn på lördag säger dom... Jag vägrar! Det är alltid fint på brännbollsgrilltältfesten...

4 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Tänk om du hade haft ett lika fint rosa regnställ som jag har.. Då hade du inte haft ngt emot ifall det skulle regna ;)

Ass sa...

Kanske jag kan få låna din rosa poncho?!?

Pappa cider sa...

freudian slip?

"Det är ölen som förstår"

Ass sa...

Haha, den såg jag inte ens :D

Hehe, hon menar nog att den förstör... Men jag förstår som bäst efter ngåra öl :)