söndag 26 juli 2009

Cykling

Dag: 8
Antal mil: 178 (väl hemma igen)
Plats: Skogen

Här skulle det cyklas till Hasselbacken och svängas lurviga till Barbados. Värmde upp hemma hos Jocke i väntan på att han skulle komma hem från Ålandsturen. Försökte få upp låset på en snodd cykel -ingen framgång trots fil, såg, hammare, borr...

Vi kom inte iväg förens vid 21 på kvällen men bättre sent än aldrig... Eller?!? Tramp tramp tramp... Jag hade min fina campingcykel... Inget jag rekommenderar för långtur dock!


Bilder från spektaklet har ni här.

Vi trampade och trampade... Kom halvvägs... Allt väl... Pausade lite då och då för att fylla på vätskeförrådet... Vi cyklade och cyklade... In i östergötland... Allt väl... Cyklade och cyklade... Cyklade lite till... Nu borde vi verkligen ha varit framme...

Kom till en skylt att vi var på väg in i Örebro län igen :S Vi har cyklat fel!!! :S Så det var bara att vända... Kom tillslut fram till korsningen där vi kört fel och inser att vi aldrig kommer hinna fram till Hasselbacken innan de stänger, så det är bara att trampa hemåt... Tungt på campingcykel, ont i röven fick vi alla... Det började regna...

Då tog jag ett samtal till Linus som var en ängel och kom och hämtade oss med pickupen! :D 7 cyklar och 9 personer fick det plats på/i en pickup förövrigt :)

Haha, vilken resa...

Har mätt nu och vi cyklade 3,5 mil där på natten...

Nästa år ska vi kolla upp vägen innan ;)

4 kommentarer:

holmudd sa...

3.5 mil, ni höll på i lite över en timme med andra ord??

Ass sa...

4 långa timmar...

holmudd sa...

hoppas ni skämtar? det betyder att när du ska cykla vätternrundan behöver du 2 dygn på dig?? ( men lugn, då har dom markerat vägen ni ska cykla )

Ass sa...

Resan var ju inte helt "pausfri"... och jag har allt tänkt mig vara nykter OM jag cyklar vättern någon gång :)