måndag 20 juli 2009

Camillass Pallass på G feat. Ia & Zäta

Dag: 1
Antal mil: 28
Plats: Karlstad

Det blir nog lite väl mycket internt nu... och saker som inte blir lika skoj återberättade -Man borde vart där ;) Men men...

Väl framme i Karlstad skulle jag hitta systembolaget för att bunkra upp för semestern -lättare sagt än gjort när jag inte kom ihåg vart det låg :S Men efter bara två tokchansningar så hittade jag i alla fall fram :) Visa leg fick jag göra som vanligt så det känns skönt att man fortfarande är ung och fräsch nu när man ska ut och härja ;)

Undrar hur många gånger jag kommer åka fel på min roadtrip... :S Åkte inte helt rätt till Camilla heller... Oups... Dag 1 och två felåkningar...

G och min släkting Palle var redan framme när jag (bokstavligt) klampade in hos Kamelen. Ja vi är ganska nära släkt jag och Palle, det kanske ni inte visste?! Palles svägerskas morbror är gift med en som är fostersyster till min morbrors fru... Inte illa va?!? ;) Lite pinsamt dock att ha en släkting som får pengar från soc varje månad... :S

Vi skulle sen åka och plocka upp Zäta -och det var ju inga problem för Camilla hittade ju lätt till den där gatan som börjar på en fågel på O! Bara det att gatan inte alls hade något med någon fågel att göra... :S Efter att ha råkat ut för en läckande "traktor" och fått ta en "liten" extra tur så var det skönt att vi hade med oss Palle:
"Ja men här känner jag igen mig, det är höger här!"
Vi åker 15 meter och då säger Camilla
"Ja men här är det"
Palle:
"Men här har jag aldrig varit" -så som vanligt hade hon noll koll på läget och hon tänkte istället att vi skulle till Anna och inte Zäta...

Vi lyckades i alla fall få med oss Zäta och senare så trillade även Ia in (även om Camilla stod för det finaste fallet i helgen då hon missade ett steg i trappen när hon (bokstavligen) trillade in efter utgången). Grillning stod på programmet och ja, vi är nog inte någon stjärngrillare någon av oss... :$

Solen lyste med sin frånvaro hela helgen så det blev att äta inne och lyssna på regnet. Spela spel hann vi också med, men jag hade lite otur och gjorde lite fel... Men det blev roligare så:
Spelet gick ut på att två personer skulle läsa ett ord och sen skulle de med hjälp av att säga varannat ord bilda en mening som förklarade detta ordet för de andra. Då är det en fördel att läsa på samma ord...

Jag läser fel och läser: Nöff
Zäta läser det rätta ordet: Vitkålssallad
Zäta börjar -Serveras (vad fasen menar hon tänker jag?! men eftersom det går på tid slänger jag bara ut ett) -på, pizzan (fortsätter hon och jag fattar ingenting -menar hon att det är skinka på pizzan och skinkan kommer från grisen som säger nöff? Jag tycker det blir för besvärligt och börjar på en ny mening) -Grisen (Här blir Zäta tämligen förvirrad över vad jag sitter och häver ur mig och det går då upp för oss att vi nog inte har läst samma ord... :D )

Jag läser fel igen: Motorväg
Palle läser det rätta ordet: Hårspänne
Palle börjar -Prydnad
Då inser jag direkt att jag har läst fel! Ja för en motorväg är inte så där överdrivet mycket till prydnad...

Vi spelade andra spel också där vi fick lära oss att om man vill att gästerna ska gå hem, då kan man hänga tvätt... Så dagen efter när Camilla började tvätta förstod vi piken och begav oss vidare :P

Det var synd om Palle i helgen förövrigt -hon hade ont i sin ögonmuskel... Hypokondriker som hon är har hon fler senor, muskler än alla andra ;)

Vi fyllde oss med "vodga" -ja eller i alla fall alkohol och sen krossade jag de andra i singstar -kände mig som Lisa ;)

Dags för utgång och det som skulle bli kvällens höjdpunkt: Rockbaren!!! :D Men när vi kommer in så visar det sig att den delen av utestället är stängd!!! Vilket antiklimax... :S Jag surade ihop och bestämde mig för att ta mig till ett annat ställe och träffa Therese från jobbet. Sagt och gjort -jag drog ifrån jacka och allt och begav mig iväg -utan att ha en aning om vart jag skulle. Frågade massa folk på vägen och hittade faktiskt fram! :D Träffade skoj folk i kön också och superskoj att hänga med Therese :) Faktiskt så hade jag kul ute! Hur ofta är det?!

Morgonen efter kunde jag se hur kul jag hade haft för jag vaknade upp med mitt sovlinne ut och in... Oups... Jag var nog lite stökig ja...

Dagen efter "lät vi maten smälta mun" som Palle hävde ur sig när vi åt frukost och sen var det dags för nästa delmål: Hjortkvarn.

Här har ni bilder från äventyret...

Om det är någon som undrar vad Jocke gjorde i lördags så var han till Robin, sen badade han och sen la han sig för att sova... :D

Inga kommentarer: