torsdag 17 juli 2008

Hel-digg gris

Pratade med en norska på jobbet idag om att jag skulle till Barcelona och då kallade hon mig ”heldigris”!? Vaddå gris??? –tänkte jag, men så tänkte jag: Hmm, jag är ju i alla fall en helt digg gris i sådana fall, så det kanske är bra då?! :)
Men det betydde visst ”lyllo dig” fick jag höra sen… Men jag gillar min tolkning bättre :P

Idag har jag varit riktigt norsk och ätit nationalrätten: Grandiosa-pizza. Första gången sen jag flyttade hit faktiskt! Får nog jobba lite mer på att bli norsk nu när jag ska stanna här… Men jag vet inte om jag är så där överdrivet förtjust i fryspizza :S Nej, håller köttbullar (för det är väl Sveriges nationalrätt?) högre där!

Om tre dygn är jag i Barcelona och zippar rose, eller nja… Jag dricker nog redbullgrogg :D Sweet! Sen blir det en dag i solen på söndagen som kommer vara precis som alla andra ”första-dagen-i-solen”: Man missar att smörja sig på något ställe och bränner sig brutalt. (Vanliga ställen är öron, hårfäste, rumpan) Sen tycker man inte att man är såååå rosa när man ligger på stranden så lite till kan man ligga… Jo men tjena, när man sen kommer hem och har duschat: HUMMER!!! :S Men men, den här gången SKA jag smörja mig noga… och ofta… och inte bli så rosa…
Haha, det där tror jag ju inte ens själv på :)

Just kollat på en highschoolfilm och började klura på var man själv hade passat in där… Troligen inte i något av de gäng som visas i sådana filmer… Jag hade ju inte varit en cheerleader i alla fall… och sååå nördig är jag väl inte att jag hade varit den där nörden som förvandlas till en svan? Nej en nobody… Det hade jag varit :S Uff…

I slutet på filmen visade de lite klipp framför en bluscreen men sångerskan hade en blå klänning på sig också men på den ”färdiga” videon var det bara bakgrunden som var ”utbytt”, borde inte den blåa klänningen också vara ”utbytt” då? Hmm… Nja, vad vet jag…

På jobbet idag blev jag fråntagen alla mina egna tasks för att ha hand om ”skitprojektet/korvbrödbullprojektet”… Ett estniskt monsterprojekt som haft massa fel i sig. Inte jag som programmerat det från början och att sätta sig in i någon annans programmering för att ”rädda det” är inte det lättaste… Speciellt inte i ett sånt svårt projekt… Tagit massa massa tid :S Men men, jag lär mig ju bra saker, men så kul är det inte att sitta och stirra på samma kodsnutt i flera timmar och försöka hitta det där lilla lilla felet som fuckar upp allting… När man sen hittar det blir man så förbannad för att det egentligen är så uppenbart hur det skulle vara… Blööö… Hoppas verkligen att jag slipper det mer den här veckan…

Annars har jag betat av min att-göra-lista riktigt bra idag, till och med tagit mig ann några av morgondagens grejer! Stort va! :) Ringt på en lägenhet också så imorgon ska jag på visning… Känns inte 100, men vem vet… Skillnad när man ser det live…

Blir ingen skoj bilresa på fredag… Typiskt… Återigen ”Bör” mot ”Vill”… Typiskt!

När jag diskade idag (och jag hade använt nästan alla mina bestick) kom jag att tänka på hur det blir i höst… Då kommer jag att ha dubbelt av så mycket: Bestick, tallrikar med mera… Det kommer kunna gå veckor innan jag behöver diska… INTE bra! Nu finns det ju en gräns som inte är allt för långt bort när faktiskt det rena tar slut och jag måste diska… Hmm… Någon som behöver ny köksutrustning? Special price, only for you ;)

Tänkte lite mer på flytten: Var ska jag göra av alla min serietidningar?!? Jag tror inte folk förstår hur många jag har… Många kartonger blir det… Ska jag spara dom? Sälja? Elda upp en kall vinternatt? Hehe, nej det sista skulle jag aldrig klara av… Eller jo, kanske om jag skulle dö av köld annars… :P

Någon fågel hade haft diarré över min bil idag :S För att citera Magnus: JÄVLA MÅSAR!!! :D

Nu har min näst yngsta brorson tagit körkort… Shit, det måste betyda att jag är riktigt gammal… :S Uff… Hoppas bara han får låna bil lite! Minns vilket tjat det var på mig och Jesper när vi ville ha skjuts innan vi hade körkort: ”Skaffa körkort så får du köra själv” ”Skaffa körkort” ”Du måste ju skaffa körkort snart” ”Är det inte dags snart?!” Men sen när vi väl hade skaffat körkort, fick vi långa någon bil?! Nej, skulle inte tro det… Hmpf… Man tackar…

Vaknade upp till tre mobilsvar imorse förövrigt. Bror, Guran och Roger hade varit i mer än högform… De ringde först till min svenska mobil och pratade in lite blaj om armar och ballubas… Sen tog de och ringde en till svenska och en till norska och pratade in samtidigt, så jag kunde höra ungefär samma saker på båda. Roger glömde bort i vilket land jag var och började prata finska och ha sig… Min bror blev då till sig och försökte också pratade finska men det gled snabbt över till tyska… Helt obegripliga meningar… Men gud vad jag skratta :D

Förra året efter barcelonaresan åkte jag med tequilaflaskan i handen direkt till tältfesten i Svennevad, men i år har jag inte hört något om den årliga festen… Den är väl inte inställd?!? Eller är vi kanske inte bjudna i år :S Hmm… Ska i alla fall inte missa att sätta på korken på flaskan i bilen så det rinner ut en massa igen… Uff… Tog lång tid att få ut den stanken ur bilen… Hua! Tänk dig att åka bakis i några timmar i en tequilastinkande bil…

På mitt soffbord finns förövrigt nu bara två fötter och två vader… Fint och städat! Nu är det bara att komma på besök :)

Oj, så långt det blev! :) Men folk har ju klagat lite på mig att jag skrivit så lite och så tråkigt… Hoppas ni är nöjda nu :) Dags för sängen… Natti!

1 kommentar:

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.