måndag 28 juli 2008

Barcelona

Jag vet, ni tycker ni har väntat länge nog! Vad håller jag på med?! Planet landade ju faktiskt i fredags! Varför inget bloggande?!

Jo så här är den mysiga sanningen: Magsjuka de lux! Har inte pallat med att göra annat än att ligga i sängen, sitta på toa, hålla i hinken eller knarka ner mig med värktabletter. Uffa! Fyyyy!!! Kan inte minnas att jag mått så här ruttet sen jag var barn! Aja, idag har jag i alla fall fått på datorn! Förstå så dålig jag varit om jag inte ens orkat sätta på datorn!!! Då är det illa...

En rapport från Barcelona då (dock i ganska korta drag -men många dagar små bildar långt inlägg). Önskas illustrationer kommer de imorgon... Sprider ut godsakerna lite ;)

Lördag:
Kom fram på kvällen och starta med att äta Italienskt (man ska ju äta såååååå gott när man är utomlands så det låter bättre att säga Italienskt än att vi beställde hem pizza :D Maten var då inte det bästa med denna resa...). Till denna gourmetmåltid startade vi Rosefesten och sköt några korkar till rose och bubbelflaskor. Härligt! som Olinda hade sagt :) Total utskjutning redan första kvällen, vilket kanske var bra med tanke på att vi egentligen inte hade sovplatser till alla (hade bara hotell de andra nätterna). Efter några timmars dansande (fy fäen vad jag tycker det är tråkigt att dansa!!!) på den svettigaste klubben i staden däckade jag och Lisa i en 90 säng och jag stördes inte en enda gång över att det var trångt, inte heller vaknade vi av att Joel (eller ska jag säga Jarl?) var inne i rummet och sköt upp ännu en skumpa... Haha... Snacka om trötta!

Söndag:
Lisa bad mig sätta klockan på ringning 9:15 -Bra när man lägger sig framåt halv sex... Men hon hade inte längre lust på att ta sig till stranden så tidigt så vi sköt upp det... flera timmar faktiskt...
Efter något som kändes som en halv dag (var nog ca 40 minuter) ståendes bakis och åksjuk på en tokvarm buss var vi framme vid stranden. Sand överallt och jag var irriterad (det blev dock bättre under veckan, kan det ha något med bakisnivån att göra?!). Stekte på några timmar och på kvällen blev det Italienskt igen (faktiskt inte bara pizza utan även pasta).

Måndag:
Nasty-Monday, Nice Tee, Ice tea??? Ja vad var det egentligen som gällde? Vi tar det från början!
Vi möttes av moln på morgonen! Jaha!??? Vad är det för sätt?! Jaja, dags att vara lite kulturella då så jag och Lisa satte oss på en turistbuss och åkte på två olika turer i över fyra timmar!!! Haha, men det var faktiskt roligare än vad det låter :) Nu fick vi se allt vi hade lite dåligt samvete över att vi inte såg förra året :)
Måltid: Tyskt (frankfurtkorv, köttbit, ägg och pommes som vi fick käka med händerna för vi hade inga bestick på hotellet -extremt charmigt :S)
Sen började Rockfesten. Det var ju dags för Nasty-Monday "Rock för fan" på Fellini (ja de skriver faktiskt på svenska, massa svennar där)! Kort förfest så det blev lite väl mycket hets kanske... Uffa... Så var man drägg igen...
Härjade på tunnelbanan och bjöd på vår grogg ur en Ice Tea flaska till alla som kom i vår närhet. Lisa försvann väl inne i stan och jag sprang och letade som en galning i vad som kändes som en evighet och jag kände mig som i en film, ni vet där personen typ står på ett torg och kameran snurrar runt. Trodde ju att hon var bortförd och våldtagen eller något! Visade sig att hon bara mått lite dåligt och behövt "gå lite"... Men då säger man till! Fyyyy Lisa!!! :@
Fick därför för mig att inte ha skoj mer den kvällen utan tog en taxi hem rätt tidigt, ja eller jag var hemma vid tre typ, kanske inte så tidigt ändå :)
Två rånförsök den kvällen men de var inte särskilt smidiga så de fick inget med sig...

Tisdag:
Så brutalt bakis och solen sken... Hade inte samvete att ligga på hotellet utan vi ville ju ta oss till stranden... men den där varma bussen... Fyyy!!! Nej, vi tog taxi! :D Vad gör man inte för att komma till stranden!? :) Hade dock lite svårt att förklara vart vi skulle. Det blev lite simrörelser och grejer för att få honom att förstå. Inte lätt när man inte kan ett ord spanska...
Spenderade första timmen i fosterställning pustande och frustande... Mådde inte det minsta bra... Varför göra man så mot sig själv?!? Varför fanns det ingen broms?
På kvällen blev det mexikanskt. Sjuuukt stora portioner och köttfärs till 10 personer (och vi var bara 5). Mätta blev vi i alla fall och lämnade mat så att vi hade kunnat äta där dagen efter också och bara käkat rester.

Onsdag:
Stranden tills jag kände att det fick vara nog för en albino som jag (dock inte bränt mig så farligt i år) och sen hem för att sova till Tour de France på tv. TV:n var i övrigt en stor underhållare under semestern då vi roade oss att lyssna på pay-tv och försöka luska ut vad de höll på med... :) Tog med oss lite amerikansk mat (jaja, burgare då) till champangefesten (härlig mix va? :D ) och det sprutades kanske inte riktigt lika vilt som förra året men högre och kladdigare, absolut :D
Ner till stranden för den bästa musiken på hela veckan och en grym bas. Känner nästan dunket än... Hmm, nej det var nog bara magont... :S Ännu ett rånförsök den kvällen men inte heller dom var tillräckligt smidiga...

Torsdag:
Solen intogs istället vid poolen på hotelltaket och det fläktade faktiskt mer än vad jag trott att det skulle göra. Rätt gött ändå...
Lunch på något säkert: McD -Där jag försökte beställa dip men istället fick bestik :S Joel beställde vatten men fick cola...
Efter en powernap på rummet blev det "Duracellis" födelsedagskalas och sen lite mat ute på ett italienskt ställe (ja faktiskt igen och denna gången bara pasta) med riktigt bra service. Jalle hann knappt tappa sin gaffel innan servitören kom med en ny.

Fredag:
Två timmars press på soldäck innan resan hem började. Tåg, flyg, bil... Efter att ha lämnat Lisa beslutade jag mig att åka hem till mamma istället för att stanna i Linköping. Jag hade ju ändå ingen frukost hemma ;) Åkte dit och berättade lite om resan och så innan jag somnade på soffan med Esse på bröstet. Men shit så stor han har blivit!!! Bantningskur på honom i höst...

Lördag:
Spenderat natten på toa men lyckades på något mirakulöst sätt ta mig till Larvik. Möttes där av att grannen hade en högljudd fest och tydligen festade de på samma sätt som vi, för vid min dörr låg en champangekork :D Kändes knappt som jag lämnat Barcelona :P

Söndag:
Säng, Toa, Madrass, Toa, Säng, Toa ... osv... :S

Måndag:
Liknande söndagen men mer säng och även lite dator och jobbande. Inte så skoj när jobbet ringer på semestern, speciellt inte när man dessutom är sjuk :S Men men...

Framöver:
Den tänkta roadtripen blir inställd pga sjukdom. Får se vad som blir planen nu istället. Ryktas om skärgården i helgen med "innebandyfolket".

Inga kommentarer: