torsdag 8 augusti 2013

Spel och film hela dagen

Tillbaka i Hjortkvarn och som så ofta: spelhålan. Kim var på besök och vi började köra Ankeborgsspelet.


Sen fick vi även besök av Mikaela och då åkte Nya Bondespelet fram igen.


För att orka med alla de timmar det tar att spela fyllde mor/farmor/mormor oss med alla möjliga godsaker. Jag jobbar med andra ord vidare på semestermagen... :S


Efter pannkaka kom det fram fika... och sen även godis... Jag har nog aldrig lämnat detta hem hungrig :)


Det var inte så konstigt att Mikaela inte vann eftersom hon kände sig så rik att hon bara kunde riva sönder sina pengar!


Efter förlusten tröstade vi oss med att kolla på film i minibiosalongen: Despicable me / Dumma mej. Jag har ju sett den förr, och var inte överförtjust (även om jag tyckte den var helt okej), men jag ville ge den en till chans. Tyvärr höll inte min kropp med så jag sov visst bort en del i början...


Då var det ju tur att jag skulle se den igen till kvällen, fast med Mimmi! Filmen handlar i alla fall om en superskurk som måste komma på ett storslaget brott för att bli den störste skurken någonsin. Till sin hjälp behöver han då 3 små kakförsäljande flickor som han adopterar.

Nu höll jag mig vaken i början men somnade i slutet... Är då filmen så dålig att man ska somna hela tiden? Nej! Jag tänker dessutom höja upp mitt betyg jag gav förra gången till 6,8/10. Håller fortfarande med om att det finns bättre animerade filmer men jag skrattar ändå rätt mycket så den är ju inte dålig alls :)


Mimmi hade aldrig sett den tidigare så hon förstod inte varför jag skrattade så när hon babblade på om sitt fluffiga nya täcke. Hon var precis som en av karaktärerna i filmen nämligen när hon får en fluffig enhörning. IT'S SO FLUFFY!!!


Vi hann även med en film ihop med Bettan: The Prestige. I början var den fasligt rörig med vem som var vem bland trollkarlarna och deras förklädnader. Ja den handlar nämligen om två magiker som blir ärkefiender efter att ett trick går fel och dödar den enes fru. De spenderar sina liv med att förstöra för varandra och komma på den andres hemligheter och dennes trick.


I första reklampausen övervägde vi att inte se klart den. Verkade himla konstig... Men sen i efterhand är jag nöjd att jag såg klart den. Den stör mig lite, men jag är ändå jäkligt nöjd över att man inte lämnades som ett stort frågetecken på slutet utan att ha förstått hur tricken gått till. Betyg... Klurigt... 6,5/10 blir det nog ändå. Kan nog bli högre om man ser den igen faktiskt när man vet hur allt hänger ihop.

Inga kommentarer: