tisdag 6 augusti 2013

Meny 5 på kebabbaren

Semesterns sista roadtrip är nu i rullning. Efter att ha lämnat Esse hos mor åkte jag vidare till Linköping med en plan att gå och käka meny 5 på kebabbaren och "fika" ihop med några på kvällen. Palle, som inte tycker att kebab är äckligt, ville gärna följa med och käka en femma!


Efter det utflyktade vi en sväng och åkte till Berg för att kika på slussandet av båtar, vilket är ett populärt sommarnöje.


Jag var nog mer ute efter att få äta glass än att kolla på båtar. Smaken regnbåge var fasligt god. Den bör ni beställa om ni kikar på slussar i Berg.


Vi tajmade det riktigt bra och fick se broöppning till och med. Fräsigt!


Promenerade längst med slusstrappen och spanade. Gillar inte att gå över... Gäller att kolla åt rätt sida så det inte känns högt.


Efter vår tur till Berg åkte vi in till stan igen. Jag skulle träffa mer folk: Lisa, Lina och Camilla. Lisa var upprörd över att jag redan varit till kebabbaren så jag fick allt snällt följa med dit igen. Alla vill väl ha en femma? :)


Ia med familj besökte passande nog också kebabbaren så då fick jag träffa ytterligare en kändis innan vi övriga (ihop med Palle som åter var med) gick hem till Lisa för fika. Ja alltså för att dricka drinkar :)

Pratade så mycket att jag glömde bort att fota innan det bara var Lina och Lisa kvar. Det är Lisas fel! Hon brukar ju alltid ta mobilen själv och fota, jag ska inte behöva göra det ;)


Klockan blev fasligt mycket även om vi inte la oss så sent. Men då skulle det bubblas som fasen! Tjatter tjatter! Men trevligt :)

Det är med andra ord med trötta ögon jag ser fram emot nästa resmål på roadtrippen: Jönköping!

1 kommentar:

Lisa Eriksson sa...

Mer kebakb och Razz till folken!