onsdag 14 augusti 2013

Segerfesten

Hur firar man då en kubbvinst? Man kanske kastar lite mer saker? Ja för alla har väl med sig en discgolfkorg att kasta discar i?! :P Nja, kanske inte... Men man äter i alla fall! Man vill ju orka hela natten så lite grillat kan gå åt.


Tiden rusade iväg och det blev mörkt innan vi begav oss ner till badplatsen. (Bilderna blir med andra ord inte bara bra här framöver...) Där väntade en drös med folk som alla kommit för att fira oss!


Okej, det sista kanske inte var helt sant... Men sen kom det i alla fall två personer i reflexvästar för att fira oss :) Berra och Karina hade cyklat dit ända från Pålsboda :) (Fin bild va? :) )


Vi blev bjuda på rosa segerdricka och var fasligt nöjda :)




Sen blev det världspremiär! Kirbingo! Vi hällde upp och gjorde oss redo.


Vissa hällde mer i glasen än andra... Vissa skojade till det med absint...


Inte så säker på att Magda gillade det hon hällde upp?! Eller är hon kanske bara nervös?


Jag utsåg mig själv till spelledare men fick även hjälp att Billy att dra nummer. Det gick hyffsat, tills han blev ivrig och drog många nummer på samma gång :)


Det tog helt sjukt lång tid innan jag fick min första träff. Lovva däremot var riktigt duktig på kirbingo! Hon vann den allra första omgången (och enda vi orkade köra i mörkret) så man skulle kunna säga att hon är världsmästare i kirbingo faktiskt... Hon fyllde år på söndagen så hon fick med andra ord också en riktigt grym födelsedagspresent :P Mmm, gött att vinna!


Sen var det glada miner! Som sig bör på segerfest!


Kan inte förstå att de 4 tyska tjejerna som vandrade genom landet och övernattade i omklädningsrummet vid badviken inte ville komma ut och umgås med oss?!? :)

Blixten var jäkligt jobbig bara när man skulle ta bilder så folk blundade...


Förlåt Jocke, men jag tyckte den var så rolig så jag ville ha med den...

Vi hade en liten baktanke med att lägga efterfesten i Badviken. Då kanske Svennevadsfolket skulle vilja komma! De är ju roliga och brukar alltid vara med på kubben! Så bangade de kubben i år :( Vilken fadäs! Erik hade dock snappat upp våra planer och råkade ha vägarna förbi på väg hem från andra festligheter :)


Man skulle kunna säga att det här är en misslyckad bild... Jag tycker det är en underbar bild som symboliserar kvällen :)


Sen var det några få som faktiskt badade. Det var för kallt för mig... Eller håller jag på att bli gammal? :S


Efter detta gav vi upp för kvällen, men var lite rädda för att lägga oss... Tänk om allt bara hade varit en dröm?! :-O

Inga kommentarer: