fredag 23 augusti 2013

Bengtsfors - Bryggpilsnern och kräftskivan

Eeeeeey, det här med Kirbingo var ju fina grejer! Men vad händer nu?


Jo, det var dags för bryggpilsner! :) Jag var bland de första ner och visade som rutinerad bryggpilsnerdrickare genast vägen. Mmmmmm, kir!!!


Amelie verkade måttligt intresserad av mer kir för stunden och tyckte istället att bada lät som en bra idé!?!


Av plasket att döma var hon inte ensam om att tycka att det var en bra idé. Av med kläderna och i bara! Badkläder? Nej det sysslar vi visst inte med...


Kirbingon hade gett effekt och fler kastade kläderna och hoppade i.


Försökte fota en köttbulle/bomb, men det gick väl inte bara bra...


Vi var några få som inte badade utan istället bistod med assistans när badarna blev törstiga.


Jag hade inte tid att bada, jag skulle ju dricka kir! Ja och har man tur, då hinner man två! Visst Robin?! :)


Förste deltagare ut i Bengtsforsmästerskapen i bonnbränna...


Förste deltagare ut i Bengtsforsmästerskapen i hulken-look-a-like...


Jonas försökte få Fredrik att bada. Jag var mest orolig över kiren. Ville ju inte att den skulle trilla i!


En efter en gick upp mot stugan igen, men jag satt kvar en stund och njöt av kirbingons resultat. Missade förövrigt att berätta om när vi ringde Michelle för att fråga om man fick dricka emellan! Robert har pluggat tyska en hel del nu och börjar bli riktigt bra på det (i alla fall i förhållande till oss andra) så han tog samtalet helt på tyska :) Det började något såhär:
Hallo!
Ich habe eine frage: Können wir inzwischen trinken wenn wir kirbingo gespielt?
Michelle låt något förvånad men blev självklart glad när hon insåg att det bara var vi som skojade lite :)

Efter några samtal för att fråga om folk var någe goa plockade jag med mig liken och gick upp mot stugan.


Där var det full fart :)


Det var även dags för det vi hade kommit dit för: Kräftskivan! Bättre sent än aldrig?


Eller personligen så såg jag väl inte riktigt fram emot det, för det är ju så snuskigt :S Men jag åt några fler denniskorvar och var nöjd ändå :)

Richard började förstå det här med att man har roligare när man gapar :)


Vi sjöng låtar ur sånghäftena och skålade som sig bör.


Amelie åt sådär länge som bara Jesper och Kjell kan...


Men det tar ju lite tid när man sitter och leker med maten är klart...


Robert hade återigen hittat tropicalflaskan och vägrade släppa den!


Eller blev han kanske itvingad?! Mouhahahaha


Sen spelade vi The Boppers och då bjöds det upp till dans minsann. Jag vill minnas att det nästan gick bra för mig och Fredrik... Men det är nog bara önsketänkande :)


-Vad ska vi göra med den här mörten vi har?
-Vi kanske kan stoppa den innanför tröjan på killen som är inne på toaletten och inte mår så bra? Då kanske han blir glad?
Det blev han inte...


Jag hade också gaproligt :D


Andre deltagare ut i Bengtsforsmästerskapen i bonnbränna... Han hade också roligt!


Andre deltagare ut i Bengtsforsmästerskapen i hulken look-a-like...


Ja nu började det komma fram huvudbonader igen och det blev mycket hud... Då kommer grannen förbi för att kolla om festen fortfarande var igång... Bra tajming?!?


Jag verkar i alla fall tycka att det var jäääävligt roligt :P


Grannarna fann sig dock snabbt och tog seden dit de kommit :)


Sen blev det skönsång(?) till en himla massa klassiker så som Stad i ljus, Total Eclipse och Fattig bonndräng innan jag gav upp.

Avslutar med två bilder som jag först inte helt kunde förstå varför Elis tagit. Men egentligen var han ganska slug. Det var kolmörkt från storstugan till lillstugan så varför inte då fota lite med blixt så man kunde se var man kunde gå?! :)



En ofantligt lyckad dag och kväll :D Success!!!

Inga kommentarer: