fredag 9 augusti 2013

Kims första biobesök

Kommer ni ihåg vem som vann melodifestivaltippningen och därmed ett biobesök? Ja just, Mimmi! Det var med andra ord därför som vi dagen innan hade sett Despicable me / Dumma mej. Dags att inkassera vinsten och se uppföljaren. Vi lurade även med oss Kim som aldrig tidigare hade varit på bio. Tummen upp för denna utflykt!


Efter att ha kört alldeles lagom många varv i rondellerna var vi framme i Örebro och då måste man såklart posera framför slottet!


Jag ville också vara med! Trots det ihärdiga regnet...


Hade som plan att även köpa mig en the happy hippo family-tröja i den enda butiken som säljer dessa men möttes av informationen att de tagit med sig alla tröjorna för att sälja på festival :( Surt! Får se om det kan bli en nästa gång jag har vägarna förbi. Är ju inte så ofta man är inne i Örebro direkt.

Jag var på jakt efter ett bingospel så i väntan på att bion skulle börja gick vi till en leksaksaffär. Mimmi och Kim härjade runt med svärden... Man kan ju inte ha med de där två någonstans...


Mimmi övervägde att köpa ett nytt paraply... Hon har inte förstått att gult är fult...


Så skulle det ritas...


Vi spenderade rätt lång tid i affären och det var rätt snart dags för bio. Popcorn tyckte vi att vi behövde. Varför köper man alltid för stor förpackning?


Vi hade redan köpt läsk, men för att få rätt biokänsla så fixade vi några sugrör till våra flaskor.


Ja för man ska ju dricka ur sugrör på bio! Det vet väl alla?


Hur var då Despicable me 2 / Dumma mej 2? Faktiskt har vi här en uppföljare som slår den första filmen :) Finns inte många sådana... Austin Powers är ett annat av väldigt få undantag. Jag gillar att det är mer med dessa söta minions :) Deras minspel är ju underbart :D


I denna film ska den numera omvända elakingen hjälpa de goda förstå hur de onda tänker. Låter kanske inte så fasligt skoj och det är väl egentligen inte handlingen som är det viktiga i filmen utan det är karaktärerna. Jag ger den 7,3/10.

På väg ut från bion blev Mimmi helt lyrisk! Det var ju dom! One direction! I Örebro! Vilken lycka! ;)


Godismätta och med halva popcornbyttan kvar begav vi oss sedan hemåt igen, nöjda med vår utflykt.

4 kommentarer:

Michelle sa...

Visst är tvåan bättre! Jag har blivit lite minion-tokig sen jag såg den! :D

Ass sa...

Det är ju så att man vill vara en minion till och med! :)

Mimmilajnen sa...

Ser du den läskiga lilla killen som kikar fram bakom mig på sugrörsbilden?! Han satt och stirrade inte en, eller två utan flera gånger under bion!
läskig liten unge det där.

Ass sa...

Haha, han gillade dig ;)