torsdag 15 augusti 2013

Dagen efter

Så blev det morgon... Jag kollade på mobilen, bildbevisen fanns där! Det var sant! Vi hade vunnit kubben! :)

Lämnade vårt basecamp för att gå ner till stranden och städa undan efter oss men när vi kom ner var allt redan fixat :-O Då hade de stackars tyska tjejerna städat upp allting av rädsla för att de skulle få skäll för det annars... Det var ju inte meningen! Men ja, det var ju skönt att slippa städa är klart även om vi fick ta hand om en hel del kvarglömt :)


Var det kanske årets sista mjukostmacka i det fria som åts upp där på morgonen?


Jesper ville gärna ha pokalen med sig även denna dag :)


Först blev jag imponerad av Jocke. Fasen, han hade vunnit något pris i discgolf! Ja, för varför skulle det annars sitta ett litet märke på väskan med discar? tänkte jag.


Nej han tyckte bara det var snyggt att ha sitt simborgarmärke där... :P

Nu när vi bemästrade kubb så var det dags för en ny sport: Fotbollskrocket!


Det tog ett bra tag för oss att bli överrens om reglerna, men tillslut kunde vi köra igång med blandad framgång. Att det ska vara så svårt att sparka en boll rätt!? Roligt var det i alla fall :) Får nog bli ett inköp nästa sommar!


Lämnade Badviken bakom oss för att åka till glassbaren i Hjortkvarn. Vi hade nämligen inte enbart vunnit en partymugg/pokal utan det var även med ett presentkort på glass :)


Jag fegade ur och tog bara bekanta smaker men det är i alla fall bättre än Simon som första gången han åkte till glassbaren beställde 3 kulor vanilj... :)


Lite tråkigt att inte Christian var med på detta firande dock. Ja och ännu tråkigare är väl att Robin valt att lämna vårt lag. Kommer han någonsin få uppleva hur det är att vinna kubben? Kommer han att komma tillbaka? Vad ska hända i framtiden?

Personligen skulle jag tycka det vore skoj om det återigen blev kräftskiva på Hjortvallen efter kubben. Får kanske ta tag i det där själv nästa år. Så svårt kan det väl inte vara att annordna? Får kolla upp regler och sånt...

Gick upp en sväng till Lovva där Mikaela och hon satt och gjorde tårtor till Lovvas födelsedagsfika. De hade visst råkat göra den ena tårtan uppochner :D Typiskt...


Avslutade min semester med att gå hem till mor för att käka mat (vad annars :) ). Tänkte att jag borde föra över bilderna från mobilen till datorn, men tänkte även att det kunde jag ju göra efter maten. Det tyckte inte min mobil som dog där på köksbordet :-O :(

Jag var förkrossad! Alla bilderna från kubben och segerfesten borta! :( Grinade blod där ett tag och åkte med ett mindre leende åter mot Karlstad.

Funderade på hur jag skulle komma upp till jobbet dagen efter utan mobil=alarm. Övervägde fall jag skulle ha en påslagen dammsugare på timer som kunde gå igång på morgonen... Det skulle man ju vakna av i alla fall :)

Men så tog jag isär mobilen och blåste på kontaktytorna mellan batteri och telefon (lite så där som man blåser på ett nintendo 8-bitars) och då fick jag den faktiskt att starta! Lycka! :D Överförde genast bilderna till datorn!

Ja just, en annan liten grej... Märkte när jag kom hem (efter en vecka på vift) att kylskåpet stod öppet med någon centimeter :S Haha, bra :P Men det var fortfarande relativt kallt där inne, men med massvis med is. Hade ju kunnat lukta mumma annars :P

Aja, jag var ändå fasligt nöjd med min semester :) Jesper och jag pratade om det där lite. Folk säger att man ska ha haft den roligaste tiden runt 20-25, men vet i fasen om vi inte har det ännu bättre nu :)

Inga kommentarer: