tisdag 5 februari 2013

Se på den fisken!

Ja i lördags var jag som sagt iväg och pimplade. Ni vet ju redan grunderna i hur man gör, för ni har väl alla läst min pimpelskola?! ;)

Packade med mig allt viktigt, ni vet gifflar, korv och sånt :P


Klockan var inte många timmar slagna när vi traskade iväg ut på sjön.


Solen började så småningom komma upp och Robin stod och borrade hål i isen.


Jag har verkligen usel teknik när det kommer till att borra hål men ett lyckades jag ändå få till! :) Tjusigt när solen låg på!


Sen satt vi där och pimplade... Ser ju inte så där överdrivet socialt ut just här :P


På vintern rör sig visst inte abborrarna lika mycket som på sommaren så man får flytta runt en hel del för att hitta var de håller till. Så här i efterhand kanske vi borde tagit en ännu mindre sjö, för de var verkligen svårhittade...


Hanne tröttnade på att pimpla och snörde på sig skridskorna istället. Eller ja, hon fick sin bror att snöra på henne dom. Det var visst lite svårt att lyckas sitta still på pallen och knyta åt samtidigt.


Iväg hon for...


Det gick hyffsat bra att åka för henne. Värre var det att lyckas sätta sig på pallen igen. Den drog iväg och helt plötsligt låg hon på isen istället :) Svanskotan höll dock denna gång!


Sen till det viktiga när man är iväg så här: Maten! Fram med grillen!


De andra slutade pimpla under tiden, men jag försökte mig på lite passivt pimplande istället. Mugghållaren fick bli spöhållare. Jag menar, även om det inte är så troligt att de nappar på ett stilla bete så är det ju i alla fall troligare att de nappar då än om betet är på land :)


Dock fick jag inget på detta sätt... Typiskt...

Mr Fläsk och Brobin skötte grillen.


Det smakar verkligen godare ute! Märkligt...


Mat = Nya krafter = Mer borrning


Isen var ungefär en halvmeter.


FLOFF!


Vi letade och väntade, letade och väntade på den där fisken...


Tillslut fick vi dagens första! :) Ja jag vet, lite svårt att se... Men han håller faktiskt i en där :) 


Man kunde se våra mullvadshål överallt på isen.


Skulle precis ge upp och åka hem så fick vi en liten liten till :) Det är inte storleken som räknas?!


Lite besviken att jag inte fick någon fisk alls själv, men det var en skön tur ändå! Det är ju inte enbart för att få fisk som jag ger mig ut i alla fall.

2 kommentarer:

Tjoxen sa...

Dumpade du i ett hål du borrat eller? Tänkte på toapappret..

Ass sa...

Jag trodde man skulle ha med sånt?! De säger ju alltid "skitfiske på dig" :S