lördag 2 februari 2013

Pimpelfiske (snabbversionen)

Att sätta klockan på 05någonting tar alltid emot, men faktiskt, när klockan väl ringde var det inte så svårt att gå upp. Jag var taggad på pimpelfiske!

Ska strax iväg på hockey så ni får nöja er med snabbversionen av dagen just nu så får jag återkomma med mer detaljer och fler bilder.

Här är i alla fall mina fiskekamrater Hanne, Elis, Sara och Robin på väg ut på sjön för att borra dagens första hål. Skön känsla i den här bilden tycker jag med månen som fortfarande är uppe och deras skuggor/spegelbilder på isen.


Men än mer nöjd blev jag med den här! Solen kommer upp och lyser upp borren som står och vilar i väntan på nästa borrning.


Hade varit kul att ha tagit dessa bilder med kameran istället för mobilen så kanske de hade kunnat bli ännu bättre... Aja, har nog fått några bra med den också :)

Fisket då? Njaaa.... Här visar Elis upp dagens största av de två fiskar vi fick :S


Det stämmer visst inte det där med att det är de tidiga pimplarna som får de feta fiskarna. Passar nog bättre på fåglar och maskar...

Inga kommentarer: