tisdag 19 februari 2013

Alstern & Frödingleden

Som jag redan berättat var det inte så där överdrivet trevligt väder vi gav oss iväg i under söndagen. 
Eller ser det mysigt ut? :S


Skulle jag kanske tillslut få se en bäver?! Nej, det blev ingen den här turen heller :(


Vi tog sikte mot fågeltornet och frödingleden.

003 skyltar

Turen blev "bara" 4 km, men tog 2,5 timmar. Det tar tid när man ska stanna och fota mest hela tiden.


Mor stod snällt och väntade när det fotades.


Ibland blir det ganska tråkiga bilder, som på ett rör... Men men.. :)

011 rör

Många trädbilder blev det...

012 träd

Ett brandtorn som låg längs med Alsterån fastnade också på bild.

014 alsterån

Här har ni en åbild också:

016 alsterån

Jag försöker öva på olika skärpdjup...

018 mur

Elis balans var inte den bästa denna dag... Här tar han en ofrivillig paus för första gången :)


Fågeltornets räcke...

025 fågeltorn

En farbror kom ut till tornet med sin kikare. Kikade på fåglarna i någon minut. Gick hem. Undrar om han hann se något kul...

026 fågeltorn

Citat från mor: Men varför tar du bilden så där? Då får du ju massa grenar ivägen! (Ivägen för huset i bakgrunden)

030 buske

Det blev en del klättrande över staket under dagen.


Även en del balanserande på spångar som var uppbyggda i skogen.

037 mamma

Han pratade något om blankis under snön... Här låg han i alla fall ner igen! Svårt att göra två saker samtidigt?! :)


Hittade ett fasligt märkligt träd! Varför har det växt så här? :-O

042 kamelträd

Jag kunde såklart inte låta bli att klättra upp och rida på kamelen! För ni såg väl att det var en kamel?


Äntligen fikapaus! Hembakta kakor till och med!


Gött med fika!


 Choklad med choklad... Mmmm...


På tal om märkliga träd. Hur kan det bli så här?

055 träd

Ser häftigt ut i alla fall!

056 träd

Mamma fotade faktiskt en del hon också!


Lite för klibbig snö på grenarna för att kunna kasta snöbollar på dom för att få snön att rasa ner på de som gick före :(

059 elis mamma

Greninferno!

062 träd

Så var vi tillbaka vid herrgården igen. Den fick jag dock ingen vettigt bild på så ni får nöja er med huset som låg bredvid :)

063 hus

2 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Egobildernas tid är förbi? ;-)

Ass sa...

De fick jag upp på Elis blogg efter denna promenad så jag kände inte att de behövdes på min också :)

Tvivlar dock på att den eran är över... Jag fick ju med en kamelridarbild och ett gäng från när jag och mor var på hockey :)