måndag 4 februari 2013

Karaktär?

Ibland känns det som att min vikttävlingskonkurrent har mutat mina vänner... I alla fall när Oivind har med sig det här från Norge:


1 kg choklad! :-O

Visserligen hade jag bett om kvikklunsjen men de andra kom med på köpet :) Kvikklunsjvarianten är förövrigt jäkligt god! Det är som en kraftigare/fastare kexchoklad och med mer choklad, men inte lika spröd som just cloettas kexchokladchokladvariant. Ehhm, bra beskrivet va?! :) Aja. testa om du får chansen!

Hur ska jag nu kunna klara det här?

Det går ändå ganska bra med min tävling. Ner 3 kg på 4 veckor och det på ett sunt sätt. Har ätit mat ordentligt bara och inte ätit massa godsaker (dock inte uteslutit det helt). Men det är ju mycket för att jag inte har något hemma. Jag har så svårt att låta bli om det finns hemma...

Med andra ord är inte spara och äta lite i taget ett alternativ för dessa chokladkakor. Eller också är det ett utmärkt tillfälle att lära sig själv att ha karaktär... Men jag vet ju att jag inte har någon...

Hmm... Önska mig lycka till! Ja och kom gärna på besök för en chokladbit! :)

2 kommentarer:

Zäta sa...

Kvikklunsj fanns ju i Sverige när man var liten. I alla fall här i Värmland :-)

Ass sa...

Ja det kan jag tänka mig, men denna variant (med mjölkchoklad och havssalt) kom när jag bodde i Norge :-)