lördag 16 februari 2013

Mor går på hockey

När man ska på match passar det bra att ta hissbilder för att föreviga hur snygg och uppklädd man är. Detta ville vi såklart göra denna hockeydag! Hon hade dagen till ära även lånat min gamla halsduk för att vara riktigt fin. Det här är dock försök nummer 2 till en hissbild. Den första såg inte så trevlig ut...


Vad har jag där? Det är något som hänger från näsan!
Jag började känna mig under näsan och mamma kollade.
Nej det är ju inget där!?!
Då såg jag att en repa i spegeln hade hamnat precis under näsan så det såg ut som att jag hade världens snorsträng hängande från näsan :D


Snorfria anlände vi sen till hallen och det var såklart också något att föreviga i en bild! Tjusigt! :)


I första stod vi rätt långt ner på ståplats, något som inte mamma helt gillade. 
Måste vi stå här vid den här gaphalsen?
Haha, hon gillade med andra ord inte hejarklacksledaren :P
Till andra ställde vi oss längre upp, men då fick vi en gaphals rakt i örat istället, som dessutom var något berusad så han stod och buffade mor i ryggen med sin ölmage samtidigt som han hade lite svårt att klappa och ibland träffa henne i huvudet :S
Han försvann dock ganska snart igen, gissningsvis till baren ;) Då blev det riktigt trevligt på ståplats. 

Linköpingssektionen var fasligt tom. Vet inte helt varför... Får de inte lov att komma med tanke på tidigare bråk? Camilla satt i alla fall där som den enda med LHCtröja. Det gick visst åt 5 vakter för att hålla koll på henne ;) 


Ja just, så måste man ju äta hockeykorv! Mor måste ju få uppleva allt som hör till under ett hockeybesök!


Mmmm, så gött med körv!!!


Resultatet i matchen var inte så trevligt som korven... Men kanske i slutändan bra... För annars hade vi kommit närmare förstaplatsen och det är inte ofta som det lag som vinner serien faktiskt tar hem guldet! Taktik att lägga sig tvåa ;)

Inga kommentarer: