måndag 15 oktober 2012

Ny hobby

Jag har ju inga kontroller att jaga längre, så jag behöver ha en ny hobby! Vad ska jag göra? Jag har lite innebandy att lägga tiden på, men vad mer? Gå något kurs och lära sig något? Vad?

Har lite funderingar på att börja fota (mer). Köpa mig en vettigare/bättre kamera och lära mig mer hur man tar riktigt bra bilder. Det kan nog vara skoj!

Men så var det det här med kamera då... Vad ska man ha?! Systemkamera, ja... Men det är ju en djungel... Vad bör man tänka på som nybörjare? Har ni några tips?

Har fått som förslag en Nikon D3200. Men jag vet inte, kanske lite väl för en rookie?! 6 lusingar är ju inte så lite heller... Men om jag ändå ska hålla på så vill jag ju ha bra grejer... Nikon är bra, för då kan jag låna fler objektiv också! Vilket objektiv ska man ha som start? Hur mycket zoom behöver man egentligen?


Var och tallade på den i affären idag och den kändes liten och smidig (för att vara en systemkamera). Jag kan inte förneka att jag är sugen... :)

Vad fotar ni med? Är ni nöjda? Tell me more!!! :)

Eller har ni något annat tips på vad man kan hitta på som hobby?! Nej, jag ska inte börja rida eller fiska ;)

Inga kommentarer: