söndag 14 oktober 2012

Me-time

Startade dagen med frukost framför Emil i Lönneberga. En soft start på dagen. Hon var allt bra skön i sitt skrivande och berättande min namne :)

Började sen läsa min påbörjade samling av Don Rosas samlade verk av disneyserier. Jag har redan hunnit få 4 böcker men har inte tagit mig tid att läsa innan idag.

Esse låg bredvid mig och slöade om möjligt mer än vad jag gjorde. Jag har redan läst ganska många av Don Rosas verk (som tex den på bilden nedan när farbror Joakim är på jakt efter sin gamla släde) men det är kul att läsa dom igen plus att det finns med massa kuriosa i de här böckerna runt omkring alla historier. Riktigt intressant att läsa om och historierna i sig är ju bland de bästa som finns om ankorna.


Min absoluta favorit är dock Carl Barks historia Vilse i Anderna när de letar efter fyrkantiga ägg. En klassiker! :) Åh, undrar var jag har den...?

Filmen repmånad gick i bakgrunden när jag läste. Även den är en riktigt skön film med massvis med roliga kommentarer :D Var lite svårt att koncentrera sig på boken hela tiden...

Rester av gårdagens godis intogs ihop med en och annan hallongrotta Maries pappa bakat... Smaskigt!


Efter första boken blev jag sugen på mer äventyr med ankorna så det blev att dra igång Duck Tales till mitt 8-bitars :) Nostalgin flödade och inte blev det mindre nostalgiskt när jag gick över till att spela Bubble Bobble och Ice Hockey :D Underbart! Fast ja, Bubble Bobble är inte lika roligt utan Jocke... :S

Bytte konsol och drog igång Singstar. Sjöng igenom nästintill alla ABBA-låtar innan jag laddade hem två "nya" låtar. Klart jag måste ha Hoobastank - The Reason och Keane - Somewhere only we know! :)


Fick ingen granne som plingade på och klagade på oväsen och tog mig faktiskt in på några highscorelistor trots att Lisa varit här innan och skrålat en hel del. Nöjd!

Det började kurra i magen så det blev att plocka fram resterna från igår. Ja och vilken film ska man välja till maten en sån här perfekt dag om inte Austin Powers - The spy who shagged me. Min absoluta favorit!


Trots att det var ett bra tag sen jag såg den sist så sitter ändå kommentarerna/replikerna i huvudet :)

Samtidigt som jag kollade på filmen nördade jag med att öva på Rubiks kub... Ja jag är faktiskt så nördig ;)


Okej, lite smolk i bägaren denna dag. Mor ringde och fnissade: Har du sett bokstäverna?! (Alltså wordfeud) Har du sett?! VA?!?

Det hade jag inte...

Herrejösses vad poäng hon slog till med i första ordet! :-O


Jag tror jag förlorar den här matchen... ;) Men så glad som mor var så kan det vara värt det :)

Bytte återigen konsol och gick över till Wii. Slog mitt gamla rekord i bowling, tangerade rekordet i basket och nu kändes kvällen riktigt bra igen :) Hann även med lite Mario Party.

Ja vad man kan säga?! Jag har haft en fantastiskt bra dag, nästintill perfekt :)

Nu är det dock slut på me-time och jag avslutar kvällen med film ihop med Elis. Inte så hemskt det heller :)

Inga kommentarer: