lördag 27 oktober 2012

Kvinnersta och Aron(?)

Ryktet på stan (ja eller i byhålan snarare) sa att delar av familjen Karlsson skulle åka till Mimmis boende på internatet för att hämta grejer. Eftersom jag är nyfiken av mig och ville se hur det ser ut där så bjöd jag in mig själv som medresenär! :)

Fick för första gången åka med Mikaela som övningskörde Percy. Michelle: Vad heter rådisen i framrutan?


Mot kvinnersta och Mimmis hem på Näckrosen!


Jag rotade runt överallt och ville se hur det såg ut. I köket skulle såklart kylskåpet inspekteras! Det enda hon hade där (som var hennes) var chokladsås! :D


Det var inte bara för att hämta grejer i lägenheten som den här resan gjordes. Mimmis lilla familj skulle nämligen utökas! Nu har Mimmi och Wilma även den här guldhamstern som inneboende :)


Troligtvis blir det Aron han döps till men jag och Mikaela har redan döpt om honom till Kurt-Aron! Det är ju hett med dubbelnamn!

På tal om namn på husdjur så är nog ändå Antons uttalande (för länge sen) det bästa:


Han heter Ragge, men jag kallar honom för Per-Bengt! :D

Inga kommentarer: