onsdag 10 oktober 2012

Det bästa med hösten

Det är ju inte så hett med höst alltså... Mörkret kommer, mer regn och rusk... Okej, kul att sparka i löven, i alla fall om man har en hund med sig :) Men nja, det är väldigt mycket vardag och grått (även om löven har färger)...

MEN det finns bra saker med hösten! Alla tv-serierna drar ju igång igen! :)

Jag har ett gäng jag följer "ordentligt" utöver sådana som jag bara ser ibland när jag zappar runt:



Man följer ett kompisgäng och alla möjliga händelser (många är dock långa sidospår) som ska leda fram till att huvudpersonen Ted träffar den kvinna som sen blir mamma till hans barn. Barney är en underbar karaktär med massa påhittade listor och regler. Det är mycket i serien som är överdrivet och pinsamt men man kan ändå relatera till det på någon nivå. Roligt är vad det är!




Ett gäng med killar, riktiga ärkenördar + en snygg kvinnlig granne. Egentligen en riktig missmatch, men de hänger ändå och missmatchen är kanske det som gör det extra kul. Har blivit kallad Astrid Cooper Karlsson efter den ena karaktären, Sheldon Cooper, just för att vi har några drag som är lika. Aspergerdragen... Men jag har i alla fall högre social kompetens :) Nörderi och humor -bra där!



En riktig långkörare men med delvis nya karaktärer. En miljonär som är en riktig brudmagnet har en inneboende, snyltaren Alan som inte drar brudar direkt... Han är riktigt patetisk, för patetisk och det blir bara värre och värre för varje avsnitt. Serien spelar mycket på deras skillnader. Tycker egentligen inte att det är så jättebra... Men det är svårt att sluta följa en serie och den är inte så dålig att jag kan motivera mig själv att sluta titta :) Dock kan den där uppblåsta tråkflickvännen till Walden snart övertala mig att sluta titta :S



Jag kan vara tjejig också ;) Här följer man överklassen i New York och alla intriger, allt skvaller, missförstånd, (konstigt) mode och romanser. Folk går bakom ryggen om och om och om igen... Den har spårat lite, men funkar fortfarande. Kollar nog mer av nyfikenhet än för att det är bra... Svårt att sluta som sagt...

Idag har jag dock kollat på en helt annan serie: Dallas! :D Tvättonsdagsserien! Den behöver nog ingen beskrivning... Intriger intriger intriger och gamla goda karaktärer! Man måste bara se! Det är ju Dallas! Sista avsnittet idag... Spännnande! Undrar om det blir fler säsonger... Hoppas!

Vilka serier missar inte ni? Är det någon jag bara måste börja se/se från början? OBS: Jag gillar inte vampyrer/zoombies och sånt skit.

P.S. Min absoluta favoritserie annars är Rome (säsong 1). Som man kan gissa sig till på bilden, en serie från och om romarriket. Jag gillar sådana historiska filmer/serier. Allt behöver inte vara sant, men att det väver in historia, det gillas!


Missa inte den! Alla måste titta!

Inga kommentarer: