fredag 19 oktober 2012

Hemtelefon?

Ringde till vårdcentralen idag för att få penicillin. Sköterskan skulle prata med läkaren så skulle de återkomma. Jag la mig och kollade på DuckTales så länge. Somnade efter ett tag...


Det gick många timmar...

Tillslut kollar jag mobilen. Jaha, då har jag inget nät! Inte heller visste jag varför. "Du har förlorat dataförbindelsen eftersom du..." Eftersom jag vaddå? Ja jag vet inte, för klickade man på det kom man bara till inställningarna...


Spanade på Telenors hemsida och det visade sig att de hade störningar i hela landet. Skönt att få en förklaring, men vad hjälpte det mig?!


Jag tänkte: Nu hade det varit bra att ha en hemtelefon. Det är nog i stort sett första gången jag saknat det på flera år. Sen insåg jag dock att det inte hade hjälpt. De hade ju ändå inte telefontid! Istället blev det att åka till vårdcentralen och sitta där och vänta på att få svar.

Aja, nu har jag i alla fall fått mina piller! De var glädjande nog små för en gångs skull också :)


Nu hoppas jag innerligt på att de verkar snabbt...

Inga kommentarer: