onsdag 24 oktober 2012

Fiskepryl nummer 2

Nu har jag utökat min fiskeutrustning från att bara bestå av ett fbk-drag till att även innehålla ett (haspel)spö. Jag har ju ingen aning om vad som är bra eller dåligt men har blivit guidad till att det här skulle passa mig. Shimano Nexave CX heter det visst och ska vara ett bra allroundspö.


Jag hade inga större krav på spöt mer än att det inte får ha fula färger, typ gult eller orange. Usch, orange är verkligen fult! Blått och svart passar mig bra så jag är nöjd på den biten :) Kork är inte heller så hett... Men det ska visst vara det...


Det är rea på Vildmarksliv denna veckan, 50%. Passa på! Ja, om nu några av mina läsare bor i Karlstadområdet och gillar jakt, fiske och sånt...


Nu behöver jag bara en rulle, en lina och en tafs... Sen kan jag faktiskt fiska på egen hand utan att låna grejer!

2 kommentarer:

Lina sa...

Skulle jag rulla bort och tafsa på dig sa du? Okej då! ;D

Ass sa...

Haha, underbart! Helt plötsligt förstår jag varför folk fiskar! :D