måndag 9 mars 2009

Min nya bil

Nej jag har inte köpt någon ny bil -än! Oroa er inte bröder och Holmudd -jag kommer rådfråga er innan (vare sig ni vill eller inte) ;) Men jag borde väl köpa en snart... Idag har jag försökt komma på vad jag vill ha:

En nyare bil (så den i alla fall har förutsättningar för att inte krångla så mycket)
Minst 4 dörrar
Gärna dragkrok, men det klarar jag mig utan
Bra ljud -det klarar jag mig inte utan!
Minst 1,6 (jag vet inte vad det heter sen, jag kan bara siffran :$ ) det måste hända något när man trycker på gasen också
Helst ska den vara silvrig, grå eller svart. I alla fall inte vit eller röd :S (Sist jag sa så blev det en vit bil :S)
Snygg och cool :P
Inte för låg -funkar inte i ett land med fler fartgupp än vad det finns sandkorn i en öken och mer snöväglag än vad som borde vara i en sommarby...
Bra däck -lika bra att ha allt bra direkt så man slipper dona mer sånt
Gott om utrymme -men det behöver inte vara kombi för det

Vad har jag glömt att tänka på? Det var väl inte så mycket krav ändå? Det är ju ändå en bil  jag tänkt ha ett tag... 

Sen kommer man till märke och modell då... Där har jag ju lite sämre koll... Har väl siktet på antingen en folkvagn till, en ådi eller en sån där som rullar ;) Kan jag tänka mig Peug...? Hmm, kanske dumt att ha en bil man inte kan stava till :S Men sen alla dessa modeller... En djungel!!!

Men kanske borde jag se bort från dessa märken och ta något "mindre" märke = billigare = jag kan köpa en nyare = mindre mekande... Men vad ska man ta då? :-O Ännu mer djungel... HJÄLP!!! Helst vill jag bara att någon säger "Kolla här vad jag hittat åt dig, den här är bra och uppfyller dina kriterier" -så handlar jag bara :)

I helgen ska jag i alla fall försöka ta mig till några bilhandlare och vandra runt och kika lite... Lättare att se modeller och märken live...

Färjestad leder tredje matchen mot Brynäs nu... Ska det bli 4 raka kanske... Det skulle jag inte tacka nej till! :)

7 kommentarer:

Torbjörn sa...

Det är rätt läge att köpa bil nu! Begagnatmarknaden är billig. Hur dyr/billig får den bli?

Ass sa...

Kanske skulle skrivit med att den ska vara norsk också :)

Hmm, pris... Det kommer bli dyrare än vad jag önskar, det vet jag redan :P Hittar jag bara rätt får den kosta :)

Ass sa...

Har ju även alternativet att norskregga bilen... Kostar en del, men jag slipper gå ner i årsmodell...

Lisa Eriksson sa...

Jag fårstår... Någon serverar bilen på ett silverfat åt dig.. Asabra - något annat funkar inte :)

Om man inte kör på safe så klart o köper sig en golf lixom :)

Ass sa...

Ja kanske skulle köra på horasafe :)

Anonym sa...

har en grymt bra erbjudande på en sommargrön metallic, volvo s40 T4 ( ja det är större motor än 1.6 )
den har 4 dörrar, bra ljud och hel del turbohästar under motorhuven som sparkar loss rejält! :-)
fina däck är det på den, dessutom är det alu-fälgar till både sommar o vinterdäcken!! som hittat va?

Ass sa...

Som sagt: Den ska vara norsk också ;)