lördag 14 mars 2009

Melodifestivalen -resultat

Toppe går in och vinner tippningen!!! :-O Frågan nu är bara: Hur gay är han?! ;) 

Min hjärttippning funkade inte alls :S Svenskarna har ju inget vett!!! Om jag inte visste hur usla Norge är i dessa sammanhang så skulle jag emigrera helt och fullt... Fast, förra året slog Norge oss ordentligt... Hmm... Kanske får tänka på saken ;) 

Resultatet då:

Malena Ernman -La Voix 
Det som stör mig med detta bidrag, förutom att hon liknar en skräcködla och att det mörka partiet känns antingen för ljust eller för mörkt, är hennes hår mot belysningen... Det liksom smälter ihop så det ser ut som att hon inte har något hår på toppen... Ser inte klokt ut :S
Caroline af ugglas -Snälla Snälla
Så FPIP JPIP KPIP skönt att den inte vann!!!
E.M.D -Baby, Goodbye
De får tacka alla fjortisar där ute att de kom så högt. Det är i alla fall min teori...
Måns Zelmerlöv -Hope & Glory
Led med honom när han fick tittarnas låga poäng... :S Men, kunde han vara mer äckelglad i framförandet eller?! Urk!
Alcazar -Stay The Night
Så grymma de var!!! Skulle vunnit!!! Men... Är det bara jag som tyckte att Andreas såg gravid ut?
Sarah Dawn Finer -Moving On
Jag är glad att jag inte har dom brösten alltså... 
H.E.A.T -1000 Miles
Han hade fixat lockarna till och med :D Haha! Fasen så bra! :D 
Agnes -Love Love Love
Tänk om hon skulle få barn med Stefan Liv... Herregud vilka puckade barn...
Emilia -You're My World
Bästa i låten: "You're the reason why love has a name"
Sofia -Alla
Jag hade inte ens fattat att den var på grekiska innan... Trodde det var samiska eller något sånt... Haha... Noll koll...
Molly Sanden -Så Vill Stjärnorna
Söt och fin låt alltså, men den passar bättre i en disneyfilm...

1 kommentar:

Torbjörn sa...

Nu är du lite taskig faktiskt, min hjärttippning var ju faktiskt H.e.a.t. Sen att jag är bäst kan ju jag inte rå för ;-)