torsdag 4 november 2010

På vårt kontor

Det finns ju alltid saker som man tycker olika om. Spelar ingen roll hur bra vänner man är eller hur lika man är: Det finns alltid något där meningarna går isär!

Många sådana saker kan vara sådana saker som man vägrar byta ståndpunkt i också -vilket kan leda till tjafs... och det vill man ju inte!

På vårt kontor (mitt och Anna-Kongos) pratar vi därför inte om:
Winnerbäck
-Jag avskyr, Kongo älskar (Jag har rätt, hon har fel!) Han nämner vi inte alls! Det är för laddat ämne!
Lakrits
-Laaaaakrits inte lAkrits! (Jag har rätt, hon har fel!) Detta benämns nu som "sån där svart godis".
Kex
-Det är inget sche i K, i alla fall inte i Kex! (Jag har rätt, hon har fel!) Heter numera "sån där kaka som vi inte tycker lika om".

Det är okej att vi inte pratar om dom här sakerna -jag vet ju ändå att jag har rätt... ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Konstig människa den där... Astrid, jag håller fullkomligt med dig! ;-D

Ass sa...

Skönt att ha ditt stöd! :) Har alltid sagt att du är en sån vettig människa ;)