onsdag 3 november 2010

En helg med Lisa

Först: Förlåt Pierre! Jag har inte tänkt på att du behöver något att läsa om dagarna... Men här får du en hel del att bita i :)

Hade alltså finbesök i helgen av världens bästa Lisa:

En något yngre version
Fredagen hade Lisa bestämt att vi skulle kolla på idol -något som inte brukar stå på min agenda på fredagskvällarna egentligen, men det var bara att gilla läget fick jag snabbt veta :P Jag överlevde det dock och kanske kan jag tänka mig att se det igen -men då mest för Jihde och inte idolerna :)

Om man jämför Norgelivet med Sverigelivet så är det i alla fall en sak som är sig lik: Fredag=Tacos :) Efter att ha moffat tacos och godis och kollat på idol och varit så där allmänt dräggiga så blev det vin och singstar. Har ju bara ABBA-skivan så det blev en helkväll med ABBA.

Första vinsten för helgen
Här börjar det mycket märkliga i helgen: Jag var grym (allt är relativt)! På fredagen vann jag en låt (av 21) -vilket i sig är sjukt stort -för Lisa är verkligen duktig! Men på lördagen vann jag 4 (av 20) och det är helt overkligt! Till saken hör att halsen inte var alls okej och jag var allmänt täppt dessutom. Jag ska aldrig mer sjunga frisk! :)

Lördagen tillbringade vi i sofforna framför några filmer. Tillståndet var väl inte vaket direkt hela tiden men det var gött att bara hänga, vara... I like!

För att inte bli helt förslappade snyggade vi sen till oss och välkomnade Zäta och Christer på lite festligheter. Fick en mycket fin inflyttningspåse med bara saker jag gillar: Must, Redbull och Tacos :) Kan inte bli fel med en sån present ;) Musten blev förövrigt en räddare i nöden dagen efter när jag och Lisa glömde beställa läsk till skräpmaten (orutinerat!)!

Några timmar med babbel och introtävlingar senare drog vi ner på stan en sväng för att skaka fläsk. När jag tröttnat/övertalat Lisa att vi skulle vidare på en annan fest så letade vi reda på en taxi och begav oss vidare på Halloweenfest.

Hur tänkte jag egentligen när jag släppte in dom här?
Blev dock inte så långvariga utan vi tog med oss ett gäng och så råkade det visst bli efterfest hos mig. Ett mindre lyckat drag känner jag så här efteråt... Hur ska jag sammanfatta efterfesten då? Hmm... Slabb, spill, naket, kryckbrottning, filtkastning, karate kid... Ja, det sammanfattar det nog rätt bra :)

Kryckbrottaren
På morgonen gick jag runt i lägenheten och samplade ihop lite saker:
Gasmask
Rutig gubbkeps
Skjorta
Trasig kavaj
ID-bricka
Sprit i pet-flaska
Krycka
Stödkrage
Snarkande krabba

Normalt?

Söndagen blev det mer soffhäng sovandes till filmer -inte så illa ändå.... Taktiskt nog så valde vi bara filmer som jag sett innan -så det gjorde inget om man missade en timme här och där :)

Bra helg där!

2 kommentarer:

Lisa Eriksson sa...

Mkt nöjd med detta inlägg!
Tycker att du sammanfattade det ganska bra asså :)

It was niiiiice :)

Pierre sa...

Bra bloggat!!!