måndag 29 november 2010

29+30+30+30

Startade lördagen med att sucka och svära över den luddiga soffan - Denna gången var det faktiskt inte bara min kära katts fel utan den nya stickade tröjan som fått för sig att lämna ludd även där jag inte legat (kändes det som i alla fall) :S Vad skulle mamma säga om hon kom på besök och jag hade luddsoffa nu när hon kommit med så bra tips på hur jag skulle bli av med det (och katthår)... Så där stod jag med gummihandske på ena handen och dammsugarröret i andra och svor...
"Aldrig mer ska den tröjan närma sig soffan"
"Jag ska raka av katten allt hår"
Synd bara att nakenkatter inte är så vackra och gosiga...

Lördag var även gameday så det blev en tur till Grums. Kändes lojt :S Själv kände jag att jag inte kom in i matchen innan vi gick ner på folk. Varför blir det så? Ska det vara så svårt att tagga till från start när man går på tre lines? Sliter dock att gå på två för på slutet (och framförallt i förlängningen) så fanns det inte mycket krafter kvar på centerpositionen... Känns ändå som att det går framåt för mig -känns bra! DOCK: Någon minut kvar... friläge... miss... Hade det varit i början hade inte en sån miss varit lika störande (varken för mig eller andra) -men med 4-4 och chans att få med sig 2 poäng till -då svider det...

Släktbesök stod sen på schemat. Tårtkalas för att fira mina 29 år :) Men det tog ett bra tag för dom att hitta hit... Jag var ju säker på att det inte skulle vara något problem: Kjell har ju gps liksom... Men den lämnade han hemma...
"Jag kan utan..."
Det kunde han dock inte så det blev några samtal och guidningar för att hitta hit -men tillslut så kom de fram :)

Jag får erkänna att bakandet hade blivit inställt... Jag är en dålig människa... Nöjd med presenter och tårta blev det sen lite wii-spelande. Förstår inte hur jag inte kunde tänka på att filma de olika stilarna:
Kims -jag står och studsar och viftar på fötter och armar och allt på en gång :)
Mammas -jag måste nog stå och vifta ända framme vid tvskärmen (trodde nästan tv:n skulle ha en dosa i sig ett tag ;) )

Kvällen var inte slut när de sen styrde hemåt. Mycket uppskattat med besök förövrigt! :) Nej nu var det dags för 3*30årsfest. Trevligt! :) Vi skulle även ut och göra Nöjes -men det var det ingen annan som kände för verkade det som så vi var ganska ensamma på stället :S Fast det gav oss ju utrymme till lite vad vi ville och flera tyckte att klä av sig på överkroppen och brottas på golvet var en bra idé.


Att kasta sig på barborden och försöka få ner så mycket glas som möjligt var ett annat nöje... Sämst idé var nog ändå Satans som fick för sig att bita i en barstol och blev av med en bit av en tand...


Avslutade kvällen på efterfest där det pratades varan-tv och spelades dragspel... En helt normal kväll alltså... Hmm...


Förövrigt är jag en mycket stolt faster! Duktigt Robin! :)

Inga kommentarer: